
از روز شنبه، ۲۳ خردادماه با اعلام حمله سایبری به چهار بانک ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات، کلیه خدمات این بانکها با اختلال مواجه شد.
با توجه به اینکه یکی از این بانکها به عنوان بانک مبدا توسط میاره مورد استفاده قرار میگرفت، حجم زیادی از واریزیها در روزهای شنبه و یکشنبه با اختلال مواجه شد.
به این معنا که تسویه از سمت میاره به بانک ارسال شد اما بانک به دلیل اختلال امکان واریز نداشته است. از ظهر روز یکشنبه، با تغییر بانک مبدا توسط میاره، فرآیند تسویه تا حد مطلوبی به روال عادی بازگشت.
گرچه تراکنشهایی که در این بازه ثبت شده بودند و همچنین تراکنشهایی که به مقصد یکی از بانکهای چهارگانه فوق بودند، همچنان با اختلال مواجه هستند. با پیگیریهای انجام شده و عدم قطعیت از زمان رفع این مشکل، از ظهر روز چهارشنبه، ۲۷ خردادماه، امکان واریز به مقصد بانکهای چهارگانه میسر نخواهد بود. بنابراین از همه سفیران عزیز تقاضا دارد در اسرع وقت نسبت به تغییر شماره شبای متعلق به این بانکها اقدام نمایند.
«میاره» از روز شنبه، ۲۳ خرداد، تمام تلاش خود را به منظور صیانت از کارکرد سفیران به عنوان «خط قرمز حیاتی» به کار گرفت اما اختلال پیشامد کرده خارج از کنترل «میاره» بوده است و تا زمان رفع این اختلال هم تا سر حد امکان به تلاش خود ادامه خواهد داد. در همین حال از شکیبایی سفیران عزیز که به دلیل این اختلال متحمل رنج و سختی شدند، نهایت قدردانی را دارد. 💜