قوانیــن و مقــــررات

نرم‌افزار «میاره» توسط شرکت همیار سریع پارس، برای تسهیل جابه‌جایی مرسولات و سفارش انواع کسب‌وکارها طراحی شده است و تحت قوانین و شرایط زیر خدمات خود را ارائه می‌‌دهد. این قوانین به‌عنوان یک قرارداد الزام‌آور بر روابط بین کاربران (سفیران موتوری و کسب‌وکارها) و شرکت «میاره» خواهد بود. بر این اساس، ضروری است پیش از استفاده از خدمات «میاره» تمامی شروط را به دقت مطالعه کنید. ممکن است «میاره» شرایط و مقررات استفاده از خدمات نرم‌افزار را در طول زمان تغییر دهد.

سفیـــر

تفاهم‌نامه استفاده از میاره

 از این‌که «میاره» را برای کسب درآمد انتخاب کرده‌اید، خوشحالیم و امیدواریم تجربه رضایت‌بخشی را برای شما رقم بزنیم. 

تمامی کاربران با ثبت‌نام در «میاره» می‌پذیرند که شرایط و قوانین موجود را به صورت کامل مطالعه کرده و نسبت به تمام موارد آن، آگاهی کامل دارند. امکان دارد شرایط و مقررات «میاره» در طول زمان تغییر کند؛ کاربران با هربار استفاده از «میاره» پس از تغییرات، این شرایط را به صورت ضمنی می‌پذیرند. قوانین «میاره» در سایت و اپلیکیشن میاره برای راننده در دسترس است.

  1. سفیر موتوری: به شما گفته می‌شود که با استفاده از خدمات نرم‌افزاری «میاره» بسته‌های سفارش کسب‌وکارهایی مانند رستوران‌، سوپرمارکت‌، نانوایی‌، داروخانه و میوه‌وفروشی و … را جابه‌جا کرده یا به دست مشتریان آن‌ها می‌رسانید.
  2. شرکت «میاره»: شرکت همیار سریع پارس است که با نام تجاری «میاره» استفاده می‌شود.

سفیر موتوری به هیچ عنوان حق استفاده از موتورسیکلتی به غیر از موتورسیکلت معرفی و ثبت شده در «میاره» را ندارد.

سفیر موتوری موظف است در حفظ و نگهداری اموال تحویلی از طرف شرکت «میاره» یا صاحبان سفارش، کوشا باشد و در صورت ایجاد هرگونه خسارت به اموال شرکت از سوی سفیر، هزینه خسارت وارد شده از حساب سفیر موتوری کسر می‌شود.

سفیر موتوری موظف است مدارک شناسایی زیر را جهت بررسی و احراز هویت به شرکت ارائه دهد.

اصل کارت ملی
اصل شناسنامه
گواهینامه موتور
سند موتورسیکلت

نکته! مسئولیت عدم ارائه مدارک خواسته شده با خود سفیر موتوری است.

در صورت خیانت در امانت توسط سفیر موتوری، شرکت «میاره» مجاز است نسبت دریافت خسارت، از طریق اجرای تضامین و مراحل قضایی اقدامات لازم را انجام دهد.

سفیر موتوری متعهد است یک «شماره شبا» به شرکت «میاره» اعلام کند تا مبالغ کارکرد و پاداش، به آن حساب واریز شود. سفیر موتوری اعلام می‌کند که واریز به این حساب، به منزله پرداخت به شخص ایشان بوده و با واریز وجوه نقدی مانند کرایه سفرها، پاداش، تضمین درآمد و جوایز به این حساب، مسئولیت از شرکت «میاره» برداشته می‌شود و سفیر موتوری نمی‌تواند در آینده مدعی عدم پرداخت آن شود.

بدیهی است در صورت اعلام نکردن شماره حساب توسط سفیر موتوری تا موعد پرداخت کارکرد (کرایه سفرها، تضمین درآمد و پاداش)، امکان پرداخت در همان روز وجود ندارد و مبلغ کارکرد تا زمان اعلام شماره حساب، نزد شرکت «میاره» باقی می‌ماند.

سفیر موتوری فقط استفاده‌کننده از نرم‌افزار «میاره» است که جهت سهولت کار به او عرضه می‌شود و هیچ‌گونه رابطۀ استخدامی یا رابطۀ کارفرما و کارگری با شرکت «میاره» ندارد.

۷- سفیر موتوری متعهد می‌شود، از برقراری ارتباط با صاحبان بسته سفارش یا همان مشتریان «میاره» که از طریق نرم‌افزار «میاره» به او معرفی شده‌اند، خودداری کند. از این رو در صورتی که سفیر موتوری با تماس مستقیم خارج از چارچوب نرم‌افزار، خدمات حمل‌ونقل را برای صاحبان کسب‌وکارهای همکار با «میاره» انجام دهد، متعهد است که چهار برابر درآمد حاصل از این سفرها را به عنوان خسارت به شرکت «میاره» پرداخت کند. بدیهی است در صورت برقراری ارتباط مستقیم با صاحبان بسته سفارش، دسترسی سفیر موتوری به نرم‌افزار «میاره» قطع خواهد شد.

۸- پایبندی به رفتار اجتماعی، شغلی، اخلاقی مناسب و قانونی، رعایت ضوابط و مقررات کشور بر عهده سفیر موتوری بوده و شرکت «میاره» که صرفا ارائه‌دهنده خدمات فنی دیجیتالی است، نقشی در این میان ندارد. در نهایت کلیه مسئولیت‌های ناشی از تخلفات احتمالی سفیر موتوری بر اساس «اصل شخصی بودن جرم» بوده و مجازات بر عهده فرد خطاکار است و شرکت «میاره» هیچ‌گونه مسئولیتی اعم از کیفری و حقوقی در قبال ایشان و یا اشخاص ثالث اعم از حقیقی و حقوقی نخواهد داشت.

۹- سفیر موتوری تأیید می‌کند که در ارتباط با فعالیت خود از کلیه قوانین و مقررات مربوط به کار، بیمه‌های اجتماعی، همچنین قوانین مربوط به مالیات و عوارض، امور صنفی و نظایر آن کاملا مطلع بوده و از این رو در صورت عدم اجرای قوانین و مقررات مربوطه از سوی سفیر موتوری، هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه شرکت «میاره» نیست.

۱۰- با توجه به اینکه که صاحبان بسته‌های سفارش از طریق سیستم «میاره» به سفیر موتوری وصل می‌شوند و از خدمات او برای رساندن بسته‌های سفارشی خود استفاده می‌کنند، سفیر موتوری موظف است برای حفظ اعتبار نام و برند «میاره»، کلیه ضوابط اخلاقی پسندیده و شئون اخلاقی، عرفی، رفتار احترام‌آمیز و امانت‌داری را در ارتباط با صاحبان بسته‌های سفارش رعایت کند. در صورت بروز هرگونه خسارت به نام و اعتبار تجاری نرم‌افزار، شرکت «میاره» مجاز است خسارت وارده را از سفیر موتوری مطالبه کند.

۱۱- سفیر موتوری متعهد است صرفاً نسبت به جابه‌جایی بسته‌های سفارشی اقدام کند که در چارچوب قرارداد شرکت «میاره» و صاحبان بسته‌های سفارش باشد و از جابه‌جایی بسته‌های سفارشی که خارج از قرارداد و خارج از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است، اجتناب کند و مراتب را در سریع‌ترین زمان به اطلاع «میاره» برساند.

۱۲- سفیر موتوری مجاز است حداکثر به اندازه باکس «میاره» نسبت به جابه‌جایی بسته‌های سفارش اقدام کند و در صورتی که صاحبان بسته‌های سفارش، تقاضای جابه‌جایی بیشتر از این مقدار استاندارد را داشته باشد، سفیر موتوری موظف است ضمن اجتناب از جابه‌جایی آن، موضوع را در سریع‌ترین زمان ممکن به «میاره» اطلاع دهد.

۱۳- سفیر موتوری موظف است در زمان انجام سفر، تمامی قواعد راهنمایی و رانندگی را رعایت کند. مسئولیت جبران هرگونه خسارات وارده در زمان سفر، به سبب عدم رعایت این مقررات، به عهده سفیر موتوری بوده و «میاره» در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت. همچنین در صورت بروز چنین اتفاقاتی، «میاره» مجاز خواهد بود خسارت وارده به اعتبار نرم‌افزار را از سفیر موتوری مطالبه کند.

۱۴- سفیر موتوری موظف است پس از دریافت درخواست سفیر روی پنل کاربری خود، ظرف زمان متعارف، در مبدأ حاضر شود؛ در صورت تخلف از این امر، شركت «میاره» مجاز است خسارت ناشی از ضرر به حسن شهرت نرم‌افزار «میاره» را از سفیر موتوری مطالبه کند. لازم به ذکر است حداکثر زمان مجاز برای رسیدن به مبدا درخواست، «۱۰ دقیقه» پس از ثبت درخواست است.

۱۵- سفیر موتوری متعهد می‌شود که توصیه‌های شرکت «میاره» از قبیل نوع رفتار با صاحب و تحویل گیرندۀ بسته سفارش، وضعیت فنی و ظاهری مناسب موتورسیکلت و باکس انتقال بسته‌های سفارش را رعایت کند. در هر حال خود سفیر موتوری منحصراً مسئول و پاسخگوی هرگونه اعتراض و شکایت احتمالی صاحبان بسته‌های سفارش در رابطه با نوع عملکرد و سرویس‌دهی خواهد بود.

۱۶- سفیر موتوری متعهد است تمامی همکاری‌های لازم را با تیم «میاره» برای انجام فرآیندهای تجهیز، آموزش و نظارت، انجام دهد و همچنین در طول مدت استفاده از نرم‌افزار «میاره» برای عملکرد بهتر، تمامی شرایط مورد نیاز مانند: شارژ کامل باتری تلفن همراه، اینترنت همراه و مکان‌یاب را فراهم کند.

۱۷- در صورت عدم انجام تعهدات قانونی و قراردادی توسط سفیر موتوری که موجب الزام شرکت به پرداخت وجوهی به هر عنوان مانند جریمه یا خسارت و … به اشخاص ثالث، اعم از حقیقی و حقوقی و دولتی و خصوصی شود، سفیر موتوری متعهد و مکلف به پرداخت وجوه مذکور به شرکت است.

۱۸- مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از خدمات شرکت «میاره» به عهدۀ سفیر موتوری است.

۱۹- سفیر موتوری متعهد است در اسرع وقت کلیه مطالبات نقدی، غیرنقدی و امانات صاحبان کسب‌وکارها را به آنها برگرداند. در صورت هرگونه کوتاهی از این کار، شرکت «میاره» مجاز است به نمایندگی از صاحب سفارش، هزینه را از حساب سفیر موتوری کسر کرده و به حساب صاحبان سفارش واریز کند.

۲۰- واحد پشتیبانی «میاره» به عنوان نماینده شرکت با سفیر موتوری در ارتباط است. کلیه مطالبی که از طرف تیم پشتیبانی به سفیر موتوری اعلام می‌شود، بار حقوقی دارد و حتماً باید رعایت شود. تمامی مکالمات فی‌مابین واحد پشتیبانی و سفیر موتوری ضبط خواهد شد و هرگونه بی‌احترامی و رفتار خارج از چهارچوب عرفی و اخلاقی، قابلیت پیگرد قانونی دارد.

۲۱- در صورت بروز هرگونه مشکل با مشتریان، سفیر موتوری به هیچ عنوان اجازه برخورد مستقیم و شخصی با مشتری را ندارد و باید مشکل به واحد پشتیبانی «میاره» اعلام کند تا موضوع از طریق واحد پشتیبانی پیگیری شود.

توجه به این نکته ضروری است که در صورت برخورد مستقیم سفیر موتوری با مشتری، کلیه عواقب ناشی از آن، به عهده خود سفیر بوده و در صورت شکایت مشتری و یا لغو همکاری ایشان با شرکت «میاره»، شرکت مجاز است کلیه ضرر یا خسارت وارده را از سفیر موتوری مطالبه کند.

۲۲- سفیر موتوری متعهد است تمامی قوانین و شرایط نرم‌افزار «میاره» را با دقت مطالعه کرده و به منزله توافق‌نامه رسمی قلمداد کند.

شرایط تعلیق سفیر موتوری

موضوع توضیحات بیشتر نوع وندور متولی خسارت مبلغ خسارت (تومان) توضیحات
عدم پشتیبانی ناوگان تاخیر بیش از ۵۰ دقیقه در ارسال سفیر سوپرمارکت میاره ۴۵. برای کمتر از ۵۰ دقیقه مبلغ خسارت صفر است.
عدم پشتیبانی ناوگان تاخیر بیش از ۵۰ دقیقه در ارسال سفیر غیرسوپرمارکت میاره تمام مبلغ فاکتور برای کمتر از ۵۰ دقیقه مبلغ خسارت صفر است.
سفر فیک «غیرواقعی» تکمیل سفر توسط سفیر بدون انجام سفر پس از تحویل بسته سوپرمارکت / غیر سوپرمارکت سفیر تمام مبلغ فاکتور معادل سرقت بسته محسوب می‌شود.
سفر فیک «غیرواقعی» تکمیل سفر توسط سفیر پیش از تحویل بسته سوپرمارکت / غیر سوپرمارکت سفیر تمام مبلغ فاکتور با استفاده از لوکیشن فیک (غیرواقعی) و ... به دلیل تخلف عملیاتی تمام مبلغ کسر می‌شود.
سفر فیک «غیرواقعی» عدم دریافت بسته توسط مشتری سوپرمارکت / غیر سوپرمارکت سفیر تمام مبلغ فاکتور اشتباه در تحویل بسته توسط سفیر موتوری
خسارت خسارت به بخش یا کل بسته سوپرمارکت / غیر سوپرمارکت سفیر معادل خسارت وارد شده به دلیل تصادف یا بی‌احتیاطی سفیر موتوری در حمل بسته.
کســـب‌و‌کارها

تفاهم‌نامه استفاده از میاره

از این‌که خدمات ارسال سریع «میاره» را انتخاب کرده‌اید، خوشحالیم و امیدواریم تجربه رضایت‌بخشی را برای شما رقم بزنیم. سرویس ارسال سریع «میاره» از طریق وب‌سایت  www.miare.ir به مشتریان ارائه می‌شود. 

تمامی کاربران با ثبت‌نام در «میاره» و استفاده از خدمات آن، می‌پذیرند که شرایط و قوانین موجود را به صورت کامل مطالعه کرده و نسبت به تمام موارد آن، آگاهی کامل دارند. امکان دارد شرایط و مقررات «میاره» در طول زمان تغییر کند و کاربران با هر بار استفاده از «میاره» پس از تغییرات، این شرایط را به صورت ضمنی می‌پذیرند. قوانین «میاره» در سایت و اپلیکیشن در دسترس است.

  • مشتری: به شما و تمام کسب‌وکارهای مشابه که به استفاده از خدمات ارسال سریع «میاره» تمایل دارند و همچنین مشاغلی که با پرداخت حق اشتراک، از سرویس ارسال «میاره» استفاده می‌کنند، مشتری گفته می‌شود.
  •  گیرنده: به افرادی که مرسولات و محصولات خود را برای آنها ارسال می‌کنید، گیرنده گفته می‌شود.
  • سفیر موتوری: به معنی کاربر اپلیکیشن «میاره» یا همان پیک موتورسوار است که مسئولیت دریافت سفارش از مشتری و تحویل آن به گیرنده را بر عهده دارد.

سفارش: انواع محصولات یا بسته‌هایی که در بیشتر مواقع باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، توسط سفیر موتوری از مشتری به دست گیرنده برسند.

شرایط ویژه مواردی هستند که روی سرویس‌دهی «میاره» و هزینه سفرها تاثیرگذار هستند. 

  •  شرایط ویژه آب‌وهوایی: زمان‌های طوفانی (باد با سرعت وزش بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت)، باران، برف، یخ‌زدگی معابر، افزایش دما به بیش از ۳۵ درجه سانتی‌گراد یا کاهش دما به کمتر از ۵ درجه سانتی‌گراد.
  •  شرایط ویژه ترافیکی: مسدود شدن معابر به نحوی که وسایل نقلیه قادر به جا‌به‌جایی و حمل سفارش نباشند، محدودیت تردد توسط نهادهای قانونی.
  •   شرایط ویژه مخابراتی: محدودیت دسترسی به اینترنت سراسری.
  •   روزهای ویژه: روز عید نوروز، چهارشنبه سوری، روز عاشورا و یا تعطیلی ناگهانی که در تقویم پیش‌بینی نشده است. 

ظرفیت یا اشتراک به امکان درخواست‌‌ هم‌زمان یک یا چند سفیر موتوری گفته می‌شود. در هر ماه مشتری با پرداخت حق اشتراک ماهانه، می‌تواند یک یا چند ظرفیت را در شیفت‌های مشخص کاری (صبح، ظهر و شب) برای خود خریداری کند. هزینه حق اشتراک ماهانه، مستقل از کرایه سفرهاست.

مثال: اگر یک مشتری، دو ظرفیت یا (دو اشتراک به صورت هم‌زمان) را برای شیفت ظهر خریداری کرده باشد، می‌‌تواند از ساعت ۱۱ تا ۱۷:۳۰، درخواست دو سفیر موتوری را برای ارسال سفارش‌های خود روی پنل کاربری «میاره» ثبت کند.

پس از تحویل سفارش‌ها توسط هر یک از سفیران موتوری، امکان درخواست مجدد روی پنل کاربری «میاره» توسط مشتری وجود دارد. پس از ثبت درخواست، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نزدیک‌ترین سفیر موتوری به محل مشتری اعزام می‌شود.

 

  • مشتری هر ماه می‌تواند از طریق پنل کاربری «میاره» ظرفیت مورد نیاز خود برای ماه‌های بعدی را از قسمت امور مالی، بخش خرید ظرفیت، گزینه درخواست‌های هم‌زمان خریداری کند. 
  • با استفاده از امکان چند مسیره، در هر ظرفیت‌ می‌توان حداکثر ۳ سفارش «با مقصد متفاوت» را توسط یک سفیر موتوری ارسال کرد؛ برای استفاده از این امکان، مشتری حتما باید در زمان ثبت درخواست سفیر، با کلیک کردن روی «مقصد اضافه» در پنل کاربری خود «چند مسیره» بودن سفارش‌ها را مشخص کند و تا ۳ سفارش را به‌صورت یک‌جا به سفیر موتوری تحویل دهد.
  • در صورت عدم تحویل سفارش‌ها در مدت زمان تعیین شده یا اشغال غیرضروری ظرفیت، «میاره» می‌تواند در شرایط لازم و بنا به صلاحدید خود، با هماهنگی یا بدون هماهنگی با مشتری، ظرفیت درخواست را جهت استفاده سایر مشتریان آزاد کند. در این شرایط «هزینه پایه سفر» از اعتبار مشتری کسر می‌شود. 
  • مشتری متعهد می‌شود ظرفیت خریداری شده را فقط برای مجموعه خود استفاده کند و از آن برای ارسال سفارش دیگران استفاده نکند. 
  • مشتری اجازه واگذاری، فروش، اجاره و هر نوع معامله خدمات «میاره» با اشخاص ثالث را ندارد.
  • اطلاعات مشتری باید به دقت و درستی وارد شود. در صورت احراز هویت و اطلاع از عدم صحت اطلاعات کسب‌وکار مشتری و یا ثبت اطلاعات و آدرس نادرست، مجموعه مشتری تعلیق شده و طبق موازین قانون پیگیری خواهد شد.
  • در صورت هرگونه استفاده نادرست از پنل کاربری «میاره» مانند تبانی با افراد ثالث و ثبت سفر غیرحقیقی، مجموعه مشتری تعلیق و طبق موازین قانونی پیگیری خواهد شد.

افزایش اعتبار فقط از طریق شارژ اعتبار پنل توسط مشتری امکان‌پذیر است و هرگونه گفتگوی شفاهی یا کلیه موارد مشابه برای ثبت ظرفیت در آینده امکان‌پذیر نیست.

  • یک سفر یعنی یک‌بار مراجعه سفیر موتوری به مشتری و دریافت ۱ الی ۳ سفارش و تحویل آن به ۱ تا ۳ گیرنده مختلف.
  • هزینه سفر مستقل از هزینه اشتراک هفتگی یا ماهانه ظرفیت است و پس از اتمام سفر هزینه سفر به صورت خودکار از پنل مشتری کسر می‌شود.
  •  خدمات «میاره» بر پایه ارسال سفارش به صورت محلی تا (شعاع ۲ کیلومتر هوایی از مبدا) تعریف شده و در صورت ارسال به مناطق خارج از این محدوده، هزینه مسیر طبق استاندارد مشخص، به هزینه سفر افزوده می‌شود. 
  • امکان دارد «میاره» برای مسافت‌های بالای ۳ کیلومتر هوایی سرویس ارسال را ارائه ندهد.
  • در سفرهای دارای چند مقصد، فاصله هر دو مقصد از یکدیگر محاسبه می‌شود؛ در صورتی که فاصله مقصد جدید از مقصد قبلی، بیشتر از ۱.۵ کیلومتر هوایی نباشد، شامل هزینه مسیر دور نخواهد شد. 
  • با ارسال هم‌زمان حداکثر ۳ سفارش که مقاصد آن‌ها در یک محدوده قرار دارند، می‌توانید هزینه سفرها را کاهش دهید.
  • گنجایش استاندارد هر باکس موتور «میاره»، یک مکعب‌مربع با ابعاد ۴۵ سانتی‌‌متر و وزن ۱۵ کیلوگرم است؛ سفیر موتوری «میاره» امکان پذیرفتن سفارش با ابعاد و وزن استاندارد را دارد و در قبال سفارش‌هایی که دارای ابعاد، وزن و شکل غیرمتعارف هستند، مسئولیتی ندارد.
  •   اگر زمان انتظار سفیر برای دریافت سفارش از مشتری بیش از ۲۰ دقیقه طول بکشد، سفر مذکور به صورت خودکار توسط سیستم تکمیل می‌شود و معادل هزینه یک سفر تک‌مسیره با کوتاه‌ترین مسافت، از حساب مشتری کسر می‌شود.
  •  در صورتی که مشتری درخواست ارسال خود را بعد از گذشت مدت‌زمان ۱۵ دقیقه پس از اختصاص سفیر موتوری، کنسل کند (پیش از اینکه سفیر موتوری به مجموعه رسیده باشد) هزینه یک سفر کوتاه از پنل مشتری کسر خواهد شد. 
  • اگر سفیر موتوری از محل مشتری به سوی گیرنده سفارش در حرکت باشد، هزینه کنسل کردن سفر، طبق مسافت طی شده توسط سفیر موتوری و همچنین هزینه مسیر بازگشت به مجموعه، محاسبه و از پنل مشتری کسر خواهد شد. 
  • در شرایط ویژه، مبلغ متغیر هزینه سفرها تا ۱۰۰٪ افزایش پیدا می‌کند.
  •  در شرایط ویژه ممکن است ظرفیت درخواست‌های هم‌زمان مشتری با توجه به شرایط کاهش پیدا کند و یا به طور موقت تا پایان شرایط ویژه، غیرفعال شود.
  • در شرایط ویژه ممکن است ارسال سفارش‌ها در برخی مسافت‌ها محدود شود یا حتی امکان ارسال برای مشتری وجود نداشته باشد. 

دسترسی سایت ارائه سرویس «میاره» و ثبت درخواست در روزهای عادی، از ساعت ۸:۱۵ صبح تا ۲۳:۴۵ شب امکان‌پذیر است. زمان فعالیت برای مشتریان به سه شیفت تقسیم می‌شود.

  • شیفت صبح: از ساعت ۸:۱۵ تا ۱۱
  • شیفت ظهر: از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۷:۳۰
  • شیفت شب: از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۳:۴۵

به عنوان مثال اگر مشتری اشتراک ظرفیت شب را خریداری کرده باشد، آخرین درخواست خود را می‌تواند تا راس ساعت ۲۳:۴۵ ثبت کند و امکان دارد تحویل آن سفارش به گیرنده تا بعد از ساعت ۲۳:۴۵ زمان ببرد. 

تضمین کیفیت سرویس یا «Service-Level-Agreement» در «میاره» بر پایه شاخص‌های تعهد به کیفیت خدمات تعریف می‌شود. «میاره» متعهد است در هر هفته برای حداقل ۹۰٪ سرویس‌ها در زمان کمتر از ۲۰ دقیقه پس از ثبت درخواست و تا ۵۰ دقیقه در شرایط ویژه، سفیر موتوری را برای انجام سفارش به محل مشتری اعزام کند.

«میاره» با ایجاد خسارت‌های زیر و کلیه مواردی که ممکن است با ارسال سفارش مشتری به شکل مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط باشد، در قبال مشتری مسئول است تا خسارت وارده را از سفیر موتوری دریافت کرده و به مشتری پرداخت کند:

  • وارد شدن خسارت توسط سفیر موتوری به سفارش
  • خسارت به دلیل تاخیر در مراجعه سفیر موتوری به‌ محل مشتری
  • تاخیر در تحویل سفارش به گیرنده
  • مراجعه سفیر موتوری به نشانی اشتباه
  • تحویل اشتباه سفارش به گیرنده توسط سفیر موتوری 

 

این خسارت‌ها بر اساس نظر کارشناسی واحد پشتیبانی «میاره» برآورد می‌شود. 

توجه! «میاره» در قبال خسارت‌های وارد شده به کسب‌وکار مشتری به هر شکل، شامل کیفیت سفر و شرایط دریافت و حمل و تحویل سفارش، فاقد مسئولیت قانونی است و جبران خسارت به مشتری، تنها بر اساس شرایط تعهد کیفیت خدمات «میاره» و در راستای مشتری‌مداری انجام می‌شود. 

شرایط جبران خسارت

در مواردی که «میاره» جبران خسارت به مشتری را به‌طور کلی یا جزیی پذیرفته است، برای پرداخت این خسارت‌ها، لازم است مشتری خسارت‌دیده، فاکتور سفارش به همراه مستندات مرتبط مانند، تصویر سفارش «در مواردی که آسیب فیزیکی به سفارش وارد شده است» به واحد پشتیبانی «میاره» ارسال کند.

نکته: سفارش‌هایی که توسط گیرنده دریافت شده‌اند یا هزینه‌هایی که جهت حفظ رضایت مشتری توسط رستوران انجام می‌شود، به‌طور کلی بررسی نخواهند شد.

خدمات «میاره» بر پایه ارسال سفارش‌های محلی به شکل مرسولات تندمصرف مانند «کالاهای فروشگاهی، خوراک گرم و سرد، دارو، غذای حیوانات، نان، میوه و سبزی‌جات» تعریف شده است و برای ارسال سفارش‌های دیگر مانند نامه، وجه نقد و غیره، قابل استفاده نیست. 

  • «میاره» صرفا وظیفه انتقال سفارش از محل مشتری به محل گیرنده را بر عهده دارد و هیچ مسئولیتی در قبال کیفیت، کمیت و سلامت سفارش ندارد.
  • مشتریان خدمات «میاره» متعهد هستند ضوابط و مقررات لازم و تعیین‌شده توسط نهادهای قانونی مانند: نیروی انتظامی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا سایر مراجع قانونی و ذی‌ربط را به‌طور کامل اجرا کنند و «میاره» مسئولیتی در قبال محتوای سفارش‌ها ندارد.
  • مشتری متعهد می‌شود کلیه بخش‌های مرسوله را در قالب یک‌بسته با بسته‌بندی مناسب و به‌صورت یک‌جا به سفیر موتوری تحویل دهد.

ثبت اطلاعات صحیح هر سفارش طبق موارد زیر در پنل کاربری «میاره» بر عهده مشتری است.

  • شماره فیش
  • مبلغ سفارش 
  • شماره تماس گیرنده 

توجه: اگر اطلاعات گیرنده سفارش توسط سفیر موتوری وارد شود، مشتری تنها ۵ دقیقه فرصت دارد تا اطلاعات وارده شده را بررسی و در صورت نیاز اصلاح کند و «میاره» هیچگونه مسئولیتی بابت ورود اطلاعات اشتباه توسط سفیر موتوری ندارد. 

خسارت ناشی از عدم ارائه اطلاعات صحیح، عدم حضور گیرنده، ناخوانایی نشانی، عدم پاسخ به تماس یا محتوای ناقص سفارش، بر عهده مشتری است.

چنانچه مشتری با ثبت درخواست سفر دو مسیره (رفت و برگشت) در پنل کاربری خود، دریافت هزینه سفارش را با دستگاه کارت‌خوان یا وجه نقد به سفیر موتوری سپرده باشد، سفیر «میاره» پس از اتمام سفر، متعهد به بازپرداخت هزینه سفارش و دستگاه کارت‌خوان به مشتری است. 

  •  مسئولیت پرداخت مطالبات با سفیر موتوری است و اگر سفیر موتوری طی ۲۴ ساعت وجه سفارش را عودت نداد، مشتری می‌تواند از طریق واحد پشتیبانی مطالبات خود را پیگیری کند. در صورت تایید واحد پشتیبانی، این مطالبات به اعتبار به پنل کاربری مشتری اضافه خواهد شد. 

هزینه سرویس مشابه

 

در زمان‌هایی که «میاره» بنا به دلایل مختلف بعد از گذشت ۲۰ دقیقه نتواند سفیر موتوری را به درخواست مشتری اختصاص دهد، گزینه‌ای با عنوان «آیا تمایل به ارسال سفارش با سرویس مشابه را دارید؟» روی پنل کاربری مشتری ظاهر خواهد شد. در صورتی که مشتری روی گزینه «بله» کلیک کند، پنل مشتری به مدت ۴۵ دقیقه روی حالت «سرویس مشابه» باقی می‌ماند و پس از ۴۵ دقیقه، مجدد امکان درخواست سفیر در پنل کاربری «میاره» برای مجموعه وجود دارد.

 

به این معنا که از زمان درخواست سفیر تا زمانی که «ارسال با سرویس مشابه» به پایان برسد، ۴۵ دقیقه ظرفیت پنل درخواست، برای مشتری اشغال خواهد بود و مبلغ ۳۰۰۰۰ تومان بلافاصله بعد از زمان اعلام شده، به اعتبار پنل مشتری عودت داده می‌شود.

شرایط پرداخت هزینه سرویس مشابه

در هر زمان که شرایط سرویس‌دهی برای هیچ‌کدام از پلتفرم‌های مشابه «میاره» مانند (اسنپ‌باکس و الوپیک و …) امکان‌پذیر نباشد، هزینه سرویس مشابه به مشتریان پرداخت نخواهد شد.