موتور

موتور مزایده‌ای چیست؟ راهنمای خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ

خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ بسیار به‌صرفه‌تر از خرید موتور از شرکت است، به همین دلیل بین افراد جامعه طرفدار دارد. امروزه قیمت به مهمترین فاکتور در خرید برای مردم تبدیل شده است؛ چون قیمت می‌تواند افراد را به سمت محصولی خاص با شرایطی خاص‌تر هدایت کند. موتور مزایده‌ای ارزان نیز در همین گروه دسته‌بندی می‌شود. از همین رو خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ کمی شرایط را تغییر می‌دهد، پس باید با تمام آنچه که مورد نیاز خرید و فروش مزایده‌ای است، آشنا شوید. 
در این نوشته می‌خوانید:
موتور مزایده‌ای و معایب و مزایای آن 
خرید موتور مزایده‌ای در تهران 
قیمت‌های انواع موتور مزایده‌ای

موتور مزایده‌ای چیست؟

موتور مزایده‌ای همان‌طور که از نامش پیداست در فرآیند مزایده به فروش می‌رسد. مزایده فرآیندی رقابتی است که در آن موتور، خودرو و برخی اجناس دیگر با قیمتی بسیار کمتر از قیمت کارخانه و بازار برای فروش پیشنهاد می‌شوند. دلیل اصلی افراد برای شرکت در فروش‌های مزایده‌ای، فاکتور حیاتی قیمت است. به عبارتی می‌توان گفت، افرادی در مزایده‌ها شرکت می‌کنند که قیمت محصولات برای آن‌ها از دیگر موارد مهم‌تر است. 

هرچند که حضور دلال‌ها و نداشتن تضمین فروش کالاهایی از جمله موتور، شرایطی را ایجاد کرده است که شرکت‌کنندگان در مزایده باید دانش خود از خرید و فروش کالا در این بازارها را تا حد زیادی افزایش دهند. 

بیشتر بخوانید: بهترین موتورسیکلت‌ جهان

راهنمای خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ

راهنمای خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ

در این راهنمای خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ به نکاتی اشاره کرده‌ایم که شما را در خرید موتور مزایده‌ای ارزان کمک می‌کند.

در انتخاب مدل موتور دقت کنید 

با توجه به اینکه تمامی اجناس کارکرده هستند و عمر کوتاهی دارند، سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را بفروشید. 

در مزایده‌ای مطمئن شرکت کنید 

در گروه‌ها و کانال‌هایی که لیستی از مزایده‌های مطمئن را در اختیار شما قرار می‌دهند، عضو شوید. و با برسسی مدل‌ها و شرایط آن‌ها خریدی انجام دهید که ضرر نکنید.

استعلام خلافی موتور را بگیرید

خلافی موتور را قبل از خرید آن استعلام کنید تا هزینه اضافی بر شما تحمیل نشود.

قیمت ارزان را ملاک قرار ندهید

به یاد داشته باشید که اجناس مزایده‌ای اجناسی دست‌دوم هستند که باید تعمیر شوند، پس به میزان سلامت آن‌ها دقت کنید و فقط به دلیل ارزان بودن انتخاب نکنید. یادتان نرود هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست.

با یک کارشناس به مزایده بروید

در روز خرید حتما یک کارشناس مسلط به انواع موتورسیکلت را با خود ببرید تا فوت و فن بررسی سلامت موتور را به او بسپارید.

در چک کارشناسی به این فاکتورها دقت کنید:

  • وزنه فرمان
  • اگزوز
  • پدال دنده و ترمز
  • گلگیر جلو و عقب
  • فلاپ‌های بغل
  • باک

بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین موتورسیکلت‌‌

زمان دقیق روز مزایده‌ای را به خاطر بسپارید

زمان دقیق برگزاری مزایدات در سایت‎های خبری و سایت‌های برگزاری مزایدات اطلاع‌رسانی می‌شود. علاوه بر زمان برگزاری، لازم است در مورد مکان برگزاری، هزینه ودیعه و شرایط آن اطلاعات کاملی کسب کنید. کلیه این اطلاعات در سایت‌های برگزاری مزایدات اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین، جهت شرکت در مزایده خودرو و موتور حتما کلیه مدارک مورد نیاز برای شرکت در جلسه را فراهم کنید.

مدارک مورد نیاز برای خرید موتور مزایده‌ای ارزان

این مدارک از دسته مواردی هستند که حتما باید برای خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ، همراه داشته باشید:

  • داشتن سن بالای ۱۸ سال
  • ارائه کارت ملی معتبر و اطلاعات شخصی معتبر و درست به مرکز برگزاری
  • پرداخت وجه واریزی تضمین (عموما ۱۰ درصد قیمت پایه) به جهت تضمین پرداخت کل پول توسط برنده. «این وجه در پایان برگزاری و اعلام نتایج به حساب شرکت‌کنندگان برخواهد گشت.»

با دست پر وارد معامله شوید

برای خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ سعی کنید کمی در انجام این کار خبره شوید. فرمول‎های پیشنهاد قیمت را حتما یاد بگیرید. توجه داشته باشید که قیمت پیشنهادی شما باید همواره بالاتر از قیمت پایه و کم‌تر از قیمت بازار باشد.

پیشنهاد خواندنی: آموزش ثبت‌نام موتور سیکلت از کارخانه (کویر موتور، نیرو موتور)

معایب موتور مزایده‌ای

در این قسمت معایب خرید موتور مزایده‌ای ارزان قیمت  را با هم بررسی می‌کنیم:

  • اگر در مزایده سرعت عمل نداشته باشید، یک بازنده‌اید
  • در بازار مزایده‌ای‌ها باید خیلی ماهر باشید تا کلاه سرتان نرود
  • صاحب اول و آخر کالایی که در خریدش دقت نکرده‌اید، خودتان هستید

مزایای موتور مزایده‌ای

در این قسمت مزایای خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ را با هم بررسی می‌کنیم:

  • موتور مزایده‌ای ارزان است و خرید آن می‌تواند به‌صرفه باشد
  • در شرایطی می‌توان نگرانی از دست‌دوم بودن اجناس را به حداقل رساند

شما می‌توانید با دقت بیشتر زمان خرید و همچنین سرویس‌های ارزان‌قیمتی که بعدها می‌توانید روی موتور انجام دهید، شرایطی را ایجاد می‌کنید که جنس موتور را بعد هم در بازار موتورهای دست‌دوم به فروش برسانید. پس توانسته‌اید جنسی را خریداری کنید که نه‌تنها قیمت مناسبی دارد که بازار دست‌دوم آن نیز رونق دارد.

  •  در این بازار شما با فروشنده به صورت مستقیم ارتباط دارید

بیشتر بخوانید: نرخ بیمه موتور سیکلت

موتورسیکلت مزایده‌ای تهران

سوال اصلی این است که برای خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ دقیقا باید چه کرد و چه مدارکی برای شرکت در مزایده مورد نیاز است؟ 

خیلی از سازمان‌های خصوصی و دولتی خود اقدام به برگزاری مزایدات می‌کنند و موتورسیکلت‌های دست‌دوم سازمانی را به فروش می‌گذارند. برای اینکه بتوانید از مزایده‌ها باخبر شوید یا باید عضویت وب‌سایت‌های خبرگزاری مثل هزاره یا پارس نماد داده‌ها را داشته باشید تا زمان مزایدات را برای شما ایمیل کنند یا اینکه مرتب روزنامه‌های کثیرالانتشار را بررسی کنید. 

در حال حاضر برخی کانال‌های اطلاع‌رسانی شبکه‌های اجتماعی نیز شروع به کار کرده و اگر عضویت آن‌ها را داشته باشید، برخی با ایمیل و برخی با پیامک، مزایده‌ها را به شما اطلاع می‌دهند. در هر صورت این را بدانید که اطلاعات مزایده موتور، اطلاعاتی محرمانه نیست که نتوانید به آن دست پیدا کنید، کافی است در کانال مناسب عضو باشید.

قیمت موتور مزایده‌ای

در راهنمای خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ، تاکید زیادی بر قیمت مناسب این موتورها شده است، جالب است بدانید که قیمت‌گذاری موتورهای مزایده‌ای ارزان، براساس چندین فاکتور اصولی است که این نوع قیمت‌گذاری را عادلانه می‌کند.

فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت‌گذاری موتورهای مزایده‌ای

به این فاکتورها دقت کنید تا خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ به یک ضرر تبدیل نشود:

سال ساخت موتورسیکلت

به این نکته هم دقت داشته باشید که حتی موتوری که کسی سوار آن نشده است و از نمایندگی خارج شده، دست دوم محسوب شده و ۱۵ درصد افت قیمت دارد. به ازای هر سالی که موتور استفاده شده است نیز ۱۰ درصد از قیمت آن کم کنید. با این فرمول می‌توانید یک قیمت‌گذاری عادلانه و اصولی داشته باشید.

میزان کارکرد و  کارکرد درجا 

شاید نتوان با دقت میزان کارکرد موتورسیکلت را محاسبه کرد. به همین دلیل، در نظر گرفته می‌شود که هر موتورسیکلت در سال ۱۰ هزار کیلومتر را طی کرده است. برخلاف سال ساخت، این فاکتور هر چقدر افزایش پیدا کند، موتور ارزان‌تر قیمت‌گذاری می‌شود.

سلامت موتور و بدنه

سلامت موتور توسط کارشناسان بررسی می‌شود و سلامت بدنه نیز با چشم، قابل دیدن است. این فاکتور نیاز به توضیح زیادی ندارد. هر چه موتور و بدنه آن سالم‌تر باشد، موتور با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

مکانی که نگهداری شده و نحوه‌ استفاده از آن

موتوری که در مسیرهای کوهستانی و بدون آسفالت رانده می‌شود، قیمت کمتری نسبت به موتوری دارد که در مسیرهای آسفالت استفاده شده است.

پیشنهاد خواندنی: هزینه پیک موتوری در تهران و کرج چقدر است؟

حرف آخر

طبق راهنمای خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ، این موتورها معمولا اسقاطی هستند و بیش از ۱۰ سال از عمرشان گذشته است. موتورهایی که در دسته اسقاطی قرار گرفته باشند، نمی‌توانند پلاک جدید دریافت کنند. 

اگر قصد پلاک کردن موتور مزایده‌ای را دارید، باید به پلیس راهور مراجعه کنید و بخواهید که پلاک قبلی موتور را در اختیار شما قرار دهند. به طور کلی، این موتورسیکلت‌ها معمولا برای استفاده مجدد لوازمشان به چرخه بازار برمی‌گردند.

سوالات متداول

چگونه و از کجا می‌توانیم موتور مزایده‌ ای ارزان بخریم؟

شما می‌توانید با عضویت در وب‌سایت‌ها و کانال‌های اطلاع‌رسانی از مزایده‌ها باخبر شده و سپس در آن‌ها شرکت کنید.

موتور مزایده‌ای چیست؟

موتور مزایده‌ای موتوری در بیشتر مواقع موتوری دست دوم است که طی فرآید مزایده به فروش می‌رسد.

۳.۸/۵ - (۵۱ امتیاز)

موضوع‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا