تازه‌ها

ساعت تحویل مرسولات پستی چه زمانی است؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بعد از سفارش دادن هر چیزی، مدام ساعت و تاریخ رسیدن کالا یا محصول خود را چک می‌کنید، یا نگران این هستید که در زمان رسیدن سفارش در محل حاضرید یا نه، این مقاله مال شماست. در این مطلب میاره قصد داریم ساعت تحویل مرسولات پستی را بررسی کنیم و ببینیم که هر سرویسی از پست پیشتاز، هوایی و تیپاکس گرفته تا میاره و الوپیک، چه زمانی سفارش‌ها را تحویل می‌دهند. با ما همراه باشید.

ساعت تحویل مرسولات پستی

زمان تحویل مرسولات به گیرنده که با پست عادی شرکت پست ارسال می‌شوند، ارتباط مستقیمی به زمان تحویل آن‌ها به دفاتر پستی دارند. ساعات کار دفاتر اداره پست در مناطق مختلف باهم متفاوت هستند. اما به طور معمول طبق جدول زیر فعالیت خود را انجام می‌دهند.

ساعات کاری در تهران و شهرهای بزرگساعات کاری در مناطقساعات کاری در ستادها
شنبه تا چهارشنبهپنجشنبه‌هاشنبه تا چهارشنبهپنجشنبه‌هاشنبه تا چهارشنبهپنجشنبه‌ها
۸ تا ۱۴:۳۰۸ تا ۱۳:۳۰۸ تا ۱۸۸ تا ۱۷۸ تا ۱۶:۱۵تعطیل
ساعت تحویل بسته‌‌های پستی
  • اگر تا پیش از ۱۲ ظهر بسته به دفتر را تحویل داده شود، همان روز ارسال خواهد شد. 
  • البته پست عادی مرسولات را به صورت زمینی ارسال می‌کند و بسته به اینکه مقصد در کجای کشور است، بین ۶ تا ۸ روز زمان می‌برد. 
  • بعد از اینکه مرسوله به نزدیک‌ترین دفتر توزیع مقصد برسد، بین ساعت‌های ۸ تا ۱۴۰:۳۰ در روزهای شنبه تا چهارشنبه و ۸ تا ۱۳:۳۰ در پنجشنبه‌ها به گیرنده تحویل داده می‌شود.

پیشنهاد خواندنی: در صورت نرسیدن مرسوله‌ پستی چکار کنیم؟ (+ دلایل آن)

ساعت تحویل مرسولات پست پیشتاز

ساعت تحویل مرسولات پست پیشتاز
  • ساعت تحویل پست پیشتاز درون شهری، ۲۴ تا ۴۸ ساعت از زمان ارسال است. 
  • مرسوله‌های پستی بین شهری و بین استانی هم ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان می‌برند. 
  • نزدیک‌ترین مرکز توزیع هم بین بین ساعت‌های ۸ تا ۱۴۰:۳۰ در روزهای شنبه تا چهارشنبه بسته را به آدرس گیرنده تحویل می‌دهند. 
  • زمان تحویل در روز پنجشنبه هم بین ۸ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود.

ساعت تحویل مرسولات پستی با پست ویژه

امکانی که پست ویژه برای تحویل مرسولات فراهم کرده، این است که شما می‌توانید زمان توزیع بسته ارسالی خود را مشخص کنید. پست ویژه، مرسولات را یک روزه ارسال می‌کند و ۳ زمان مختلف را برای تحویل مرسوله در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • توزیع در همان روز و حداکثر تا ساعت ۲۲
  • توزیع در روز بعد حداکثر تا ساعت ۱۰
  • توزیع در روز بعد حداکثر تا ساعت ۱۲

طبیعتا تعرفه‌های پستی برای هر کدام از این گزینه‌ها متفاوت خواهد بود.

پیشنهاد خواندنی: تفاوت پست پیشتاز و تیپاکس چیست؟ کدام سریع‌تر است؟

ساعت تحویل مرسولات پست هوایی

پست هوایی هم به عنوان یکی از سرویس‌های شرکت پست ایران، مرسولات را به صورت پست هوایی پیشتاز ارسال می‌کند. 

  • حداقل زمان ارسال با این شیوه ۲۴ ساعت و حداکثر زمان نیز ۷۲ ساعت است. 
  • زمانی که مرسولات به مرکز توزیع رسید، همانند سایر خدمات شرکت پست بین ساعت‌های ۸ تا ۱۴:۳۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه به آدرس گیرنده تحویل داده می‌شود. 
  • روزهای پنجشنبه نیز ساعت تحویل بین ۸ تا ۱۳:۳۰ است.

ساعت تحویل مرسولات تیپاکس

بر اساس اطلاعات وب‌سایت تیپاکس، از ارسال تا دریافت مرسوله با این سرویس پستی حداکثر ۵ روز زمان می‌برد که بر اساس مبدا و مقصد مرسوله تعیین می‌شود. بسته‌هایی که تحت عنوان Same day یا «ارسال در همان روز»، در دفاتر تیپاکس دریافت می‌شوند، در همان روز هم به آدرس گیرنده ارسال شده و تحویل داده می‌شوند.

بعد از سرویس Same Day، کمترین زمان رسیدن مرسولات به مقصد، به ارسال‌های Next day یا «روز بعد» تعلق دارد که همان‌طور که از نامی آن نیز پیداست، دفتر تیپاکس یک روز بعد از دریافت بسته، آن را به آدرس گیرنده تحویل می‌دهد.

ساعت کار نمایندگی‌های تیپاکس در تهران از ساعت ۹ تا ۱۸ در روزهای شنبه تا چهارشنبه است و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳. ساعت تحویل مرسولات تیپاکس به گیرنده‌ها نیز در همین بازه زمانی انجام می‌شود.

ساعت تحویل مرسولات تیپاکس در شهرستان‌ها اما کمی متفاوت است. در روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت تحویل بسته‌ها از ۹ تا ۱۳ و عصرها ساعت ۱۶ تا ۲۰ است. سرویس عصر در روزهای پنجشنبه غیرفعال است.

ساعات تحویل تیپاکس شنبه تا چهارشنبهپنجشنبه
در تهران۹ تا ۱۸۹ تا ۱۳
در شهرستان‌۹ تا ۱۳ (نوبت صبح) – ۱۶ تا ۲۰ (نوبت عصر)۹ تا ۱۳
ساعت تحویل بسته‌‌های تیپاکس

پیشنهاد خواندنی: دلیوری چیست؟ (سیر تا پیاز خدمات دلیوری)

ساعت تحویل مرسولات پستی با پیک موتوری

سرویس‌های ارسال با پیک‌های موتوری مثل میاره، الوپیک، تپسی، اسنپ بایک، چاپار و موارد دیگری از این دست، امکان ارسال سریع بسته‌ها و مرسولات مختلف را برای کسب‌وکارها و افراد عادی فراهم کرده‌اند. 

این سرویس‌ها از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت در دسترس هستند و برای ارسال درون‌شهری گزینه‌ای ایده‌‌آل محسوب می‌شوند. بسیاری از آن‌ها نیز خدمات ۲۴ ساعته دارند. ساعت تحویل مرسوله‌ها با این سرویس‌ها حداکثر چند ساعت است و به فاصله مبدا تا مقصد بستگی دارد.

۳.۷/۵ - (۲۸ امتیاز)

موضوع‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا