موتور

بهترین موتور برقی در ایران( بررسی ۷ مدل + مشخصات و قیمت)

در چند سال اخیر، موتورهای برقی در ایران با استقبال زیادی روبه‌رو بوده‌اند و هر روزه استفاده از این نوع موتورسیکلت‌ها افزایش داشته است. موتورسیکلت‌های برقی صدای زیادی تولید نمی‌کنند، هزینه بسیار کمی دارند و گاهی می‌توانید آن‌ها را با قیمت کمتر از موتورسیکلت‌های بنزینی خریداری کنید. 

با این حال، اینکه چه مدلی از موتورسیکلت برقی را در ایران خریداری کنید، اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل، در این مقاله از میاره به بررسی بهترین موتورسیکلت‌های برقی در ایران خواهیم پرداخت. 

بررسی وضعیت استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در ایران

کمپانی‌های زیادی در ایران وجود دارند که موتورسیکلت‌های برقی را با مدل‌های مختلف به بازار ارائه و عرضه می‌کنند و اگر کمی دقت کنید، امروزه تعداد موتورسیکلت‌های برقی در ایران بیشتر شده‌اند. 

بسیاری از افراد موتورسیکلت‌های برقی را از موتورسیکلت‌های بنزینی برتر می‌دانند که این موضوع می‌تواند با توجه به نیاز شخصی افراد، درست یا نادرست باشد. به‌طور کلی، موتورسیکلت‌های برقی، سرعت پایین‌تری در مقایسه با موتورسیکلت‌های بنزینی برخوردار هستند و اگر اولویت شما برای خرید موتورسیکلت، سرعت بالا است، شاید موتورسیکلت برقی چندان مناسب شما نباشد. 

علاوه بر این، درست است که موتورسیکلت‌های برقی می‌توانند از هزینه کمی برخوردار باشند؛ اما اینکه فکر کنید موتورهای برقی هزینه خاصی ندارند، تفکر اشتباهی است! شما نیاز دارید تا در دوره‌های زمانی چندساله، نسبت به تعویض باتری موتورسیکلت خود اقدام کنید و علاوه بر این، موتور برقی نیز مانند تمامی وسیله نقلیه، نیاز به سرویس دارد. 

پیشنهاد خواندنی: آموزش ثبت‌نام موتور سیکلت از کارخانه

بهترین موتورهای برقی در ایران 

کمپانی‌های زیادی در ایران وجود دارند که موتورسیکلت‌های برقی را با مدل‌های مختلف به بازار ارائه و عرضه می‌کنند و اگر کمی دقت کنید، امروزه تعداد موتورسیکلت‌های برقی در ایران بیشتر شده‌اند. در این بخش به بررسی برخی از بهترین موتورسیکلت‌های برقی در ایران خواهیم پرداخت. 

پیشنهاد خواندنی؛ موتور اتوماتیک چیست؟ بهترین موتورسیکلت اتومات ایران و جهان

موتورسیکلت برقی کویر ۱۹۵۸

موتورسیکلت برقی کویر ۱۹۵۸ سفید رنگ

موتورسیکلت هوندا سوپرکاب در سال ۱۹۵۸ در ژاپن تولید شد و یکی از قدمت‌دار ترین موتورسیکلت‌ها در جهان است. حال اگر کمی در ظاهر این موتورسیکلت تغییرات ایجاد کنیم، موتورسیکلت برقی کویر ۱۹۵۸ به وجود می‌آید. البته باید گفت که موتورسیکلت برقی کویر ۱۹۵۸ کپی از هوندا سوپرکاب نیست و تنها می‌توان ظاهر این موتورسیکلت برقی را شبیه به هوندا سوپرکاب دانست که مشابه موتورسیکلت‌های کلاسیک است. 

موتورسیکلت برقی کویر ۱۹۵۸ از یک موتور یا باتری با قدرت ۲۰۰۰ وات بهره می‌برد و شما می‌توانید مسافت ۴۰ الی ۵۰ کیلومتر را با یک بار شارژِ این موتور، طی کنید. هم‌اکنون این موتورسیکلت حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد و می‌تواند برای کسانی که موتورسیکلت‌های کلاسیک علاقه دارند، گزینه مناسبی برای خرید به شمار بیاید. 

پیشنهاد خواندنی: معرفی انواع موتورسیکلت

موتورسیکلت برقی مادو موتور

موتورسیکلت برقی مادو موتور قرمز و مشکی

موتورسیکلت برقی مادو موتور یک موتورسیکلت برقی با قیمت بسیار مناسب نسبت به امکاناتی که دارد به شمار می‌رود. این محصول ۷۵ درصد داخلی‌سازی شده است و می‌تواند مادو موتور را یک موتورسیکلت برقی ایرانی دانست. 

از اصلی‌ترین امکانات موتورسیکلت برقی مادو موتور می‌توان به باتری ۳۰۰۰ واتی که قابلیت حرکت با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت را به این موتور می‌دهد اشاره کرد. شما می‌تواند با یک بار شارژ این موتورسیکلت که ۵ الی ۶ ساعت طول می‌کشد، تا ۸۰ کیلومتر مسافت را طی کنید. 

پیشنهاد خواندنی؛ موتور کاوازاکی نینجا (مشخصات + قیمت + انواع مدل‌ها)

موتورسیکلت برقی دایچی

موتورسیکلت برقی دایچی سبز و مشکی

محصولات دایچی و مخصوصا موتورهای برقیِ این برند، تنوع زیادی در ایران دارند و می‌توانند جزء گروهی از بهترین موتورسیکلت‌های برقی در ایران به حساب بیایند. موتورهای برقی دایچی در ایران، با قدرت‌های ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ وات موجود هستند و قیمت آن‌ها می‌تواند با توجه به مدل از ۲۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان باشد.

پیشنهاد خواندنی:‌ ارزان‌ترین موتورسیکلت‌‌های بازار ایران

موتورسیکلت برقی سوپر سوکو 

موتورسیکلت برقی سوپر سوکو مشکی

می‌توان موتورسیکلت برقی سوپر سوکو را یکی از موتورهای برقی با امکانات بالا و بهینه در مقایسه با محدوده قیمتی که دارد به حساب آورد. شاید ظاهر این موتورسیکلت برقی بیشتر به موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای و مدرن شبیه باشد و اگر شما هم به ظاهر موتورسیکلت خود اهمیت می‌دهید، سوپر سوکو می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید باشد. 

رایج‌ترین مدل موتورسیکلت‌های سوپر سوکو مورد استفاده در ایران، سری‌های T هستند که شامل مدل‌های TC و TS هستند. مدل‌ TS از این سری موتورسیکلت‌ها دارای قیمتی بین ۸۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان است و توان پیمایش با سرعتی بین ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر دارد. 

اما موتورسیکلت برقی سوپر سوکو مدل TC قیمتی بالاتر در مقایسه با مدل TS دارد و این قیمت بین ۹۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان است. البته این قیمت بالاتر به این دلیل است که قدرت پیمایش این مدل از موتورسیکلت برقی سوپر سوکو، از قدرت پیمایش با سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بهره می‌برد. 

یکی از اصلی‌ترین مزایایی که موتورسیکلت‌های سوپر سوکو سری T دارند، باتری‌های دوگانه است که می‌توانید از آن‌ها به‌صورت جداگانه یا حتی همزمان استفاده کنید.

پیشنهاد خواندنی: چگونه استعلام خلافی موتور سیکلت را بگیریم؟

موتورسیکلت برقی کویر ET1

موتورسیکلت برقی کویر ET1 نارنجی

اگر شما نیز به دنبال یک موتورسیکلت برقی سبک، با قدرت پیمایش و سرعت بالا و از همه مهم‌تر، آفرود می‌گردید، موتورسیکلت برقی کویر ET1 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. لقب این موتور توسط شرکت سازنده آن که Sun-Ron نام دارد، در بازارهای انگلیس، استرالیا و کانادا، «زنبور سبک» نامیده شده است؛ زیرا این دستگاه تنها ۵۸ کیلوگرم وزن دارد و همچنین از یک باتری با قدرت ۳۰۰۰ وات بهره می‌برد که به شما قابلیت حرکت با سرعت‌ِ بسیار بالایی را می‌دهد. 

علاوه بر این، شما می‌توانید با یک بار شارژ، تا ۱۰۰ کیلومتر مسیر را با استفاده از این موتورسیکلت طی کنید. لازم به ذکر است که موتورسیکلت برقی کویر ET1 همزمان با امکانات خوبی که به شما ارائه می‌دهد، قیمت نسبتا بالایی دارد و هم‌اکنون در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ حوالی ۱۵۰ الی ۱۶۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. 

پیشنهاد خواندنی: بهترین موتورسواران دنیا چه کسانی هستند؟

موتورسیکلت برقی X-MEN

موتورسیکلت برقی X-MEN یک وسیله نقلیه اقتصادی برای افرادی است که به موتورسیکلت‌های برقی علاقه دارند. لازم به ذکر است که این موتورسیکلت بیشتر برای پیمایش مسافت‌های کوتاه و درون شهری استفاده می‌شود و مناسب پیمایش مسافت‌های بین شهری یا استفاده برای فعالیت‌هایی مانند پیک موتوری نیست. 

موتورسیکلت برقی X-MEN از یک باتری ۱۵۰۰ واتی بهره می‌برد که شما می‌توانید با یک‌بار شارژ این موتورسیکلت، تا ۶ ساعت از آن استفاده کرده و ۵۰ کیلومتر مسیر را بدون مشکل پیمایش کنید.

موتورسیکلت برقی ولتاسیتی اسکورت

موتور برقی ولتاسیتی اسکورت دارای یک باتری با توان ۱۵۰۰ وات است و می‌تواند به عنوان یک موتورسیکلت متوسط و اقتصادی، تجربه خوبی را به شما ارائه کند. شما می‌توانید با یک بار شارژِ این موتورسیکلت، به مدت ۶ الی ۸ ساعت از آن استفاده کرده تا ۵۰ کیلومتر مسافت را با آن طی کنید. همچنین با استفاده از این موتور برقی می‌توانید مسیر را تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت پیمایش کنید. 

پیشنهاد خواندنی:‌ راهنمای خرید موتورسیکلت قسطی

سخن آخر 

در این مقاله با بررسی بهترین موتورسیکلت‌های برقی در ایران با شما همراه بودیم. توجه داشته باشید که هر وسیله نقلیه‌ای مانند موتورسیکلت برقی، می‌تواند مزایای زیادی مانند عدم آلودگی هوا و عدم داشتن صداهای گوش‌خراش را داشته باشد؛ اما اگر شرایط، بودجه و نیازهای خود را از یک موتورسیکلت برقی در نظر نگیرید، ممکن است در نهایت این مزایا برای شما بی‌فایده باشند.

به همین دلیل، برای خریدِ بهترین موتورسیکلت برقی، ابتدا بهتر است تا ویژگی‌های آن وسیله نقلیه را در نظر گرفته و پس از تطبیق آن‌ها با نیازهای خود، نسبت به خرید دستگاه اقدام کنید.

۴.۳/۵ - (۴۹ امتیاز)

موضوع‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا