موتور

موتور اتوماتیک چیست؟ بهترین موتورسیکلت اتومات ایران و جهان

موتورسیکلت‌های اتوماتیک از جمله موتورهایی هستند که لذت رانندگی آسان با یک موتور را برای افراد فراهم می‌کنند. رانندگی با موتور اتوماتیک بسیار راحت‌تر از رانندگی با موتور دنده‌ای است و افراد هنگام استفاده از آن‌ها، کمتر خسته می‌شوند. 

اگر شما هم قصد خرید یک موتورسیکلت را دارید، موتور اتوماتیک گزینه بسیار خوبی برای شماست؛ به همین دلیل، در این مقاله از میاره قصد داریم تا به بررسی چیستی موتور اتوماتیک و بهترین موتورهای اتوماتیک در ایران و جهان بپردازیم. 

موتور اتوماتیک چیست؟

همان‌طور که از نام این نوع وسیله نقلیه مشخص است، موتورسیکلت اتوماتیک موتوری است که نیاز به کلاچ ندارد و دنده آن به‌صورت خودکار و با توجه به سرعت تنظیم می‌شود. به همین دلیل، راندن این نوع موتورسیکلت، به مراتب راحت‌تر از راندن یک موتورسیکلت دنده‌ای است و دقت کمتری می‌‌خواهد.

علاوه بر این، این موتورسیکلت‌های اتوماتیک، به دلیل عدم داشتن کلاچ، برای افراد تازه‌کار و همچنین اشخاصی که برای فعالیت‌های طولانی‌مدت مانند پیک موتوری، بسیار مناسب هستند. 

بهترین موتورسیکلت‌های اتومات در جهان 

امروزه موتورسیکلت‌های برقی در سراسر جهان، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و مدل‌های مختلفی از موتورسیکلت‌های اتوماتیک موجود هستند که توسط کمپانی‌های معتبری مانند هوندا، سوزوکی و … تولید می‌شوند و که در این بخش به بررسی برخی از بهترین‌های آن‌ها می‌پردازیم. 

پیشنهاد خواندنی؛ بهترین موتورسیکلت‌های جهان تا سال ۲۰۲۳

(Yamaha Aerox 155 cc)  موتور یاماها آروکس  

یاماها آروکس یکی از پرطرفدارترین موتورسیکلت‌های اتوماتیک در جهان است و در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. این موتورسیکلت دارای حجم موتور ۱۵۵ سی‌سی است.

یکی از اصلی‌ترین مزایای آن در مقایسه با سایر موتورسیکلت‌های اتومات، لاستیک‌های پهن و بزرگ آن است که کیفیت پیمایش آن در سطوح سنگی و دارای دست‌انداز را تا حد زیادی بالا می‌برد. 

موتور آپریلیا  (Aprilia SR 150cc)

موتور آپریلیا  (Aprilia SR 150cc)

موتورسیکلت Aprilia SR 150cc یک موتورسیکلت اتومات مناسب برای افرادی است که علاقه زیادی به موتورهای مسابقه‌ای دارند؛ زیرا ظاهر این موتور بسیار مدرن و شبیه به موتورهای مسابقه‌ای است. 

این موتورسیکلت بسیار سبک بوده و ارتفاع کمی دارند. به همین دلیل، می‌تواند برای افرادی که به‌تازگی قصد خرید موتورسیکلت را دارند، مناسب باشد. 

یکی از اصلی‌‌ترین ویژگی‌های این موتورسیکلت، ترمز  ABS است که متاسفانه این ویژگی در نسخه ایرانی آن وجود ندارد. 

موتور هوندا هوندا ای‌دی‌وی Honda ADV 150cc

موتورسیکلت Honda ADV 150cc نیز هم در ایران و هم در دنیا، طرفداران زیادی دارد. شاید بتوان این موتورسیکلت را جزء معدود دستگاه‌هایی به حساب آورد که می‌توانید با استفاده از آن در مناطق کوهستانی، به‌راحتی پیمایش کنید. 

این موتورسیکلت دارای ۱۳۳ کیلوگرم وزن است که در بین سایر موتورسیکلت‌های اتوماتیک، عدد متوسطی محسوب می‌شود. همچنین Honda ADV 150cc یکی از بی‌صداترین موتورسیکلت‌های اتوماتیک محسوب می‌شود که صدای آن در سرعت‌های پایین، هیچ تفاوتی با زمانی که دستگاه خاموش است، ندارد. 

پیشنهاد خواندنی: بهترین موتورسواران دنیا چه کسانی هستند؟

بهترین موتورسیکلت‌های اتومات در ایران 

در بخش قبلی، بهترین موتورسیکلت‌های اتومات در جهان مورد بررسی قرار گرفت که تمامی آن‌ها در ایران نیز توسط شرکت‌‌هایی مانند نیرو محرکه مونتاژ شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما موتورسیکلت‌های اتومات دیگری نیز در ایران هستند که استفاده از آن‌ها به مراتب رایج‌تر است. 

از جمله این موتورسیکلت‌ها می‌توانیم به موتورسیکلت کویر، هوندا کلیک و … اشاره کنیم که در این بخش به‌طور دقیق‌تر آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

پیشنهاد خواندنی: بهترین موتور برقی در ایران

موتور هوندا PCX150

هوندا PCX 150 یک موتورسیکلت اتومات است که ابتدا در سال ۲۰۱۹ د ر تایلند تولید شد و سپس به ایران نیز راه پیدا کرد. از امکانات این موتورسیکلت اتوماتیک می‌توانیم به وجود یک نمایشگر دیجیتال و ترمز ضد قفل روی چره جلو اشاره کنیم. 

موتورسیکلت هوندا PCX 150 از یک موتور ۱۵۰ سی‌سی بهره می‌برد و همچنین تک سیلندر بوده و دارای چهار سوپاپ هوشمند است. به همین دلیل، می‌تواند در کنار مصرف سوخت کم، با سرعت بالایی نیز پیمایش داشته باشد و برای افرادی مناسب است که علاقه به یک موتورسیکلت اتومات پرسرعت با هزینه کم دارند. 

موتور سیکلت هوندا کلیک ۱۵۰ 

هوندا کلیک ۱۵۰ در دسته‌بندی اسکوتر قرار می‌گیرد و یکی از پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های اتومات در ایران است و در خیابان‌ها، می‌توانید تعداد زیادی هوندا کلیک ۱۵۰ را به‌طور معمول مشاهده کنید. این موتورسیکلت دارای تنوع رنگی فراوانی است و ظاهر بسیار تهاجمی و مدرنی را به خود اختصاص داده است. 

همزمان با این ویژگی‌ها، هوندا کلیک ۱۵۰ قیمت مناسب‌تری در مقایسه با سایر موتورسیکلت‌های اتومات موجود در بازار ایران دارد و به همین منظور، از محبوبیت زیادی برخوردار است.

لازم به ذکر است که علاوه بر هوندا کلیک ۱۵۰، این موتورسیکلت با حجم موتور ۱۲۵ سی‌سی نیز در بازار ایران موجود است. هوندا کلیک ۱۵۰ دارای ظرفیت باک ۵.۵ لیتری، وزن ۱۱۲ کیلوگرمی و اندازه‌ای متوسط است و می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک موتور اتوماتیک اقتصادی برای خرید هستند، تا حد زیادی مناسب باشد. 

پیشنهاد خواندنی: موتور سه چرخ چیست؟ (انوع، مزایا + معرفی بهترین مدل‌ها)

موتورسیکلت وسپا  Vespa GTS 300cc

موتورسیکلت وسپا  Vespa GTS 300cc

موتور Vespa GTS 300 cc از قدرمت‌مندترین موتورهای اتومات در جهان است و به دلیل قوانین ایران، حجم این موتور که در حالت عادی ۳۰۰ سی‌سی است، توسط کویر موتور در ایران کاهش یافته. می‌توان گفت این موتور با توجه به قدرتی که دارد، رقیبی در بازار ندارد و از معدود موتورسیکلت‌های اتومات با حجم ۳۰۰ سی‌سی محسوب می‌شود.

البته به همین دلیل نیز این موتور بالای ۴۰۰ میلیون تومان در ایران قیمت دارد و یک موتور اتومات اقتصادی به حساب نمی‌آید. 

پیشنهاد خواندنی؛ ارزان‌ترین موتورسیکلت‌‌های بازار ایران

موتورسیکلت یاماها Yamaha SMAX 155cc

موتور Yamaha SMAX 155cc یک موتورسیکلت اتومات مناسب برای افرادی است که علاقه به راندن موتورهای مدرن با اندازه‌ای بزرگ دارند. این موتورسیکلت همچنین نوع مصرف سوخت این موتورسیکلت انژکتوری بوده و سوخت کمی مصرف می‌کند. 

سخن آخر 

در این مقاله از میاره با بررسی بهترین موتورسیکلت‌‌های اتومات در ایران و جهان همراه شما بودیم. موتورسیکلت‌های اتومات می‌توانند موتورسواری را برای شما راحت‌تر از همیشه سازند و اگر قصد استفاده طولانی و فعالیت با تعداد دفعات زیاد از یک موتورسیکلت را دارید، یک موتورسیکلت اتومات می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای خرید باشد. 

۳.۲/۵ - (۹ امتیاز)

موضوع‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا