موتور

موتور کاوازاکی نینجا (مشخصات + قیمت + انواع مدل‌ها)

موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ۲۵۰، یک موتورسیکلت ۴ سیلندر است و در دسته موتورهای سنگین قرار می‌گیرد و اولین موتورسیکلت ۴ سیلندری بود که در ایران پلاک ملی شد؛ به همین دلیل، با ورود آن به ایران، شوک بزرگی به بازار موتورسیکلت وارد شد. 

می‌توان گفت کاوازاکی نینجا ۲۵۰ در ایران و حتی جهان رقیب سرسختی ندارد و تنها موتورسیکلت با حجم موتور ۲۵۰ سی سی و چهار سیلندر است که به تولید انبوه رسیده است. اگر شما هم قصد خرید یک موتورسیکلت با حجم موتور بالا و قیمت مناسب در ایران را دارید، این دستگاه می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. 

انواع مدل‌های کاوازاکی نینجا 

سری‌ موتورسیکلت‌های کاوازاکی نینجا، دارای طرفداران زیادی در ایران و سراسر جهان هستند و بیشتر برای افرادی مناسب‌اند که بیشتر به موتورهای مدرن با ظاهری مسابقه‌ای و خشن علاقه‌ دارند. در بخش زیر برخی از پرطرفدارترین مدل‌های کاوازاکی نینجا بیان شده‌اند:

  • کاوازاکی Concourse 14
  • کاوازاکی نینجا H2
  • کاوازاکی نینجا ۴۰۰
  • کاوازاکی Versys
  • کاوازاکی ولکان
  • کاوازاکی W800 کافه
  • کاوازاکی Z
  • کاوازاکی نینجا ۲۵۰

پیشنهاد خواندنی؛ بهترین موتورسیکلت‌های جهان تا سال ۲۰۲۳

تاریخچه کاوازاکی نینجا ۲۵۰

شاید برایتان جالب باشد که فکر تولید کاوازاکی نینجا ۲۵۰، از چه زمان و با چه اتفاقی کلید خورد. از سال ۱۹۹۰ تا به الان، کمپانی‌های مختلفی مانند سوزوکی، هوندا و … تصمیم به تولید موتورسیلکت‌های ۴ سیلندر با حجم موتور ۲۵۰ سی‌سی در جهت عرضه آن‌ها به کشورهایی مانند ایران که استفاده از موتورهای سنگین ۶۰۰ یا ۱۰۰۰ سی‌سی در آن‌ها ممنوع است گرفتند. 

اما به دلیل هزینه بالای ساخت موتورسیکلتی ۴ سیلندر با حجم موتور ۲۵۰ سی‌سی، بسیاری از کمپانی‌ها این فرایند را متوقف کرند و ترجیح دادند که دستگاه‌هایی با حجم موتور بالای ۶۰۰ سی‌سی تولید کنند و تنها تولید کاوازاکی نینجا ۲۵۰ بود که تداوم یافت و در حال حاضر در جهان بی‌رقیب است. 

لازم به ذکر است که این موتور از ابتدا برای عرضه به کشورهایی مانند ایران که استفاده از موتور سنگین در آن‌ها ممنوع است، تولید شد و بازار هدف آن دارای محدودیت است. 

مشخصات موتور کاوازاکی نینجا ۲۵۰ 

اگر شما نیز قصد خرید موتور کاوازاکی نینجا  ZX-25R را دارید، بهتر است تا به‌طور دقیق مشخصات آن را بدانید. در این بخش به بررسی جزئیات بیشتر از مشخصات بخش‌های مختلفِ این موتورسیکلت می‌پردازیم.  

حجم موتور و قدرت کاوازاکی ۲۵۰ 

همان‌طور که اشاره شد، کاوازاکی نینجا یک موتورسیکلت ۴ سیلندر با حجم موتور ۲۵۰ سی‌سی است و قدرتی متوسط رو به بالا دارد. شما با این موتورسیکلت قادر هستید تا در عرض شش ثانیه، از صفر به شتاب ۱صد کیلومتر در ساعت برسید و حداکثر با سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنید.

همچنین این موتور در سیستم انتقال خود از فناوری کوئیک شیفتر بهره می‌برد و به همین دلیل، راننده می‌تواند در هنگام تعویض دنده و همچنین دنده معکوس، بهترین تجربه را داشته باشد. 

 مشخصات ظاهری کاوازاکی نینجا ۲۵۰ 

کاوازاکی نینجا ۲۵۰ در مقایسه با سری قبلی خودش، دارای ظاهر جذاب‌ و خشن‌تری است و شبیه به موتورهای مسابقه‌ای مدرن طراحی شده است. این موتورسیکلت دارای برجستگی‌های باشکوهی روی فلاپ‌های خود است و در رنگ‌های بسیار متنوعی در بازار ایران موجود است. 

باک کاوازاکی نینجا ۲۵۰ 

باک موتور کاوازاکی نینجا ۲۵۰ دارای ۱۴ لیتر حجم است که در مقایسه با مدل قبلی خود سه لیتر کمتر حجم دارد. مصرف بنزین این موتور نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴ لیتر است و این موضوع یعنی با یک بار پرکردنِ باک بنزین، می‌توانید حدود ۳۰۰ الی ۳۵۰ کیلومتر مسیر را با این موتور پیمایش کنید. 

شاسی کاوازاکی نینجا ۲۵۰ 

در تهیه شاسی کاوازاکی نینجا ۲۵۰ از فولاد مشبک با کشش بالا استفاده شده. این موضوع باعث شده است تا همزمان با مقاوم بودنِ شاسی، کشش بالا و حجم کمی داشته باشد. همچنین می‌توان گفت بر اساس تست‌های انجام شده، طراحی شاسی این موتور در مقایسه با سایر مدل‌ها، منحصربه‌فرد است و تجربه بسیار خوبی به افراد هنگام استفاده ارائه می‌دهد. 

سیستم تعلیق 

کمپانی کاوازاکی بیان کرده است که سیستم تعلیق به‌ کار رفته در کاوازاکی نینجا ۲۵۰، همان سیستمی است که در موتورهای سنگینِ کاوازاکی به کار رفته است. در عقب این موتور، مونوشوک گازی با قابلیت تنظیم فشردگی اولیه فنر و حالت مونوشوک افقی با اتصال پشتی مشاهده می‌کنیم.

 در بخش جلویی، فنر هیدرولیک تلسکوپی با قطر ۳۷ میلی‌متر و پیستون SFF-BP را داریم. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با تغییر حالت رانندگی در این موتور، سیستم تعلیق را نیز تغییر دهید. 

پیشنهاد خواندنی؛ بهترین موتور برقی در ایران

قیمت موتور کاوازاکی نینجا در ایران  

می‌توان گفت موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ۲۵۰ همزمان با داشتنِ امکانات زیاد برای افرادی که به موتورسیکلت‌های سنگین علاقه دارند، قیمت متوسط و رو به بالایی دارد. هم‌اکنون این موتورسیکلت توسط شرکت کویر و با قیمت حدود یک میلیارد تومان در بازار ارائه می‌شود. 

شما می‌توانید با سرمایه کمتر به سراغ موتورهای ۲۵۰ سی‌سی دیگری بروید؛ اما با توجه به اینکه کاوازاکی نینجا ۲۵۰ تنها موتور سنگین مجاز در ایران است، این بازه قیمتی برای آن مناسب محسوب می‌شود. 

چه چیزی کاوازاکی نینجا را خاص می‌کند؟

موتورسیکلت‌هایی با حجم ۲۵۰ سی‌سی به بالا در ایران موتورهای سنگین محسوب می‌شوند که استفاده از آن‌ها بر اساس قوانین، غیرقانونی است. به همین دلیل، این موضوع افراد علاقه‌مند به موتورسیکلت سنگین هستند را آزرده‌خاطر می‌کند و بسیاری از افراد ناچار به استفاده غیرمجاز از این دستگاه‌ها و پذیرش ریسکِ توقیفِ آن می‌شوند. 

اما نکته جالب این است که کاوازاکی نینجا ۲۵۰ تنها موتور سنگین مجاز در ایران است که پلاک ملی شده است و همین موضوع این دستگاه را در ایران به یک موتورسیکلت خاص تبدیل کرده. 

آیا یک نینجا کاوازاکی ارزش سرمایه‌گذاری را دارد؟

در این مطلب از میاره هر آنچه باید درباره کاوازاکی (kawasaki) نینجا ۲۵۰ می‌دانستید را بررسی کردیم. شاید در ذهن بسیاری از افراد این سوال ایجاد شود که آیا کاوازاکی نینجا ۲۵۰ ارزش خرید دارد یا خیر؟

باید گفت پاسخ به این سوال کاملا بستگی به نیاز شما دارد. اگر استفاده شما از یک موتورسیکلت در تمامی طول روز نیست و نیاز به یک موتور با قدرت و سرعت بالا برای رفت‌وآمدهای روزمره دارید و همچنین موتور سنگین جزء علایق شما محسوب می‌شود، کاوازاکی نینجا ۲۵۰ می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما برای خرید باشد. 

۴.۲/۵ - (۱۴۱ امتیاز)

موضوع‌های مشابه

‫۳ نظرها

  1. میتونم بپرسم این موتور رو کجا با این قیمت میدن ؟ اگه جایی سراغ دارید به من بگید من دو تا لازم دارم با تشکر

  2. مقاله رودرست نخوندین این بنده خدا هم درست نوشته ۱م دیگه تازه من همین امروزکویرموتورقیمت کردم ۲تا سبز داشت ۱۸۰۰ یعنی هرکدوم ۹۰۰ ت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا