کسب‌و‌کار

۸ نکته که باید در بسته‌ بندی سفارشات رعایت کرد

بسته‌ بندی صحیح و مناسب سفارشات از جمله مواردی است که تاثیر قابل توجهی بر رضایت مشتریان می‌گذارد و احتمال تکرار سفارش را افزایش می‌دهد. 

شاید بسیاری معتقد باشند پک بسته‌ بندی مناسب تنها برای کسب‌وکارهایی که در زمینه فروش آنلاین فعالیت می‌کنند، حائز اهمیت است؛ اما کسب‌وکارهایی مانند کافه، رستوران و یا سوپرمارکت‌ها نیز باید به بسته‌ بندی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

با توجه به اهمیت این مسئله در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که در نظر گرفتن آن‌ها باعث می‌شود تا بسته‌ بندی مرسولات شما با کیفیت بیشتری به دست مشتریان برسد. با ما همراه باشید.

اندازه

یکی از نکات مهم بسته‌ بندی سفارشات، اندازه و ابعاد آن است. بسته‌ بندی یک محصول باید به گونه‌ای باشد که بتواند به‌خوبی محصول را در بر گرفته و جلوی آسیب‌های احتمالی به آن را بگیرد. توجه داشته باشید جعبه بسته‌ بندی را متناسب با آیتمی که قصد ارسال آن را دارید انتخاب کنید؛ زیرا بسته‌ بندی‌های بزرگ برای شما هزینه‌ی بیشتری ایجاد می‌کنند و حمل‌ونقل سخت‌تری نیز خواهند داشت.

متریال بسته بندی

انتخاب متریالی در بسته‌ بندی که مناسب با نوع محصول شما باشد، امری ضروری است. مواد تشکیل‌دهنده بسته‌ بندی می‌تواند از جنس پلاستیک، کاغذ، فوم و… باشد. هنگامی می‌توانید مطمئن باشید که محصول شما به خوبی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد که از بسته‌ بندی متناسب با محصول‌تان استفاده کرده باشید.

سادگی بسته بندی

سادگی و قابلیت باز شدن سریع بسته، از دیگر عواملی است که کسب‌وکارها می‌بایست در طراحی بسته‌ بندی محصولات خود در نظر داشته باشند؛ زیرا این مسئله تاثیر مستقیم و مهمی با تجربه مشتری دارد.

داشتن استانداردهای ایمنی و بهداشت

یک بسته‌ تا زمانی که مطابق با استانداردهای ایمنی و بهداشتی باشد، می‌تواند علاوه‌بر کسب‌وکار، خیال مشتریان را نیز راحت کند. این نکته برای بسته‌ بندی غذا که نیاز به دقت و درنظر گرفتن نکات بهداشتی دارد، بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

استفاده از متریال تجدیدپذیر و دوستدار محیط‌زیست

روزانه حجم زیادی پلاستیک، کارتون و یا کاغذ صرف بسته بندی سفارش مشتریان می‌شود که این مسئله امروزه با توجه به افزایش سفارش‌های اینترنتی، بیشتر نیز شده است. اگر کسب‌وکاری دغدغه‌مند هستید و تمایل دارید به سهم خود در حفظ محیط‌زیست کوشا باشید، شاید بد نباشد اولین قدم را با بسته بندی محصولات خود بردارید. سعی کنید از متریالی در بسته بندی محصولات خود استفاده کنید که تجدیدپذیر و دوستدار محیط‌زیست هستند. با این کار نه تنها به محیط زیست کمک می‌کنید، بلکه نظر مثبت مشتریان نیز نسبت به کسب و کار شما افزایش خواهد یافت.

ظاهر بسته بندی

از دیگر مواردی که در بهبود تجربه مشتری نقش پررنگی دارد، ظاهر بسته‌ای است که به دست او می‌رسد. طراحی زیبا و حرفه‌ای می‌تواند باعث جلب توجه و گرایش بیشتر مشتریان به کسب و کار شما شود. اضافه کردن لوگو، کارت‌‌های حاوی نوشته و… از جمله مواردی هستند که جذابیت بسته‌های ارسالی شما را افزایش می‌دهد.

پیشگیری از نفوذ آب

اگر قرار است بسته‌هایی ارسال کنید که محتویات آن نیاز به مراقبت بیشتری برای رسیدن به دست مشتری را دارد، بهتر است بیشتر از هر وقت دیگری به بسته‌ بندی آن محصول توجه ویژه داشته باشید؛ زیرا فرایند ارسال این محصولات ممکن است پروسه‌ای پیچیده را پشت سر بگذارد بنابراین انتخاب بسته‌ای که در برابر رطوبت و یا ضربه مقاومت بیشتری از خود نشان دهد، کیفیت ارسال را نیز بالاتر خواهد برد.

علامت‌گذاری صحیح و مناسب بسته بندی

شاید یکی از مواردی که ممکن است بسیاری از کسب‌وکارها از آن در هنگام ارسال سفارشات خود غافل باشند، علامت‌‌گذاری دقیق و درست روی بسته‌ بندی‌ها است. برچسب‌ها و یا علامت‌هایی که به فرستنده بسته کمک می‌کند تا بسته را با دقت و حفاظت بیشتری به دست مشتریان برساند، از مواردی است که می‌تواند چالش‌های مربوط به ارسال را تا حد زیادی کاهش دهد. توضیحاتی مانند: وزن، ابعاد و یا هشدارهایی مثل «شکستنی است»، «به دور از رطوبت یا تابش مستقیم آفتاب نگهداری شود» و… بسیار کار را هم برای فرستنده و هم مشتری راحت می‌کند و به کسب‌وکار شما اطمینان بیشتری جلب می‌شود.

با رعایت این نکات، بسته‌ بندی سفارشات می‌تواند نقش مهمی در ارتقاء تجربه خرید مشتریان ایفا کند و بر موفقیت کسب‌وکار شما تاثیر قابل توجهی بگذارد.

چرا باید بسته‌بندی مناسبی به مشتری ارائه کنیم؟ 

بسته‌ بندی یکی از اولین قدم‌ها برای جذب شدن مخاطب و مشتری به شماست. در واقع فرقی ندارد که شما تا چه میزان برای کیفیت محصولی که ارائه می‌کنید، زحمت کشیده باشید اگر بسته‌ای که در نهایت تحویل می‌دهید از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، ممکن است اصل محصول شما نیز زیر سوال رفته و مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید.

چطور بهترین بسته‌بندی مطابق با محصول‌مان را انتخاب کنیم؟ 

راه‌های بسیاری وجود دارد که از طریق آن می‌توانید مطمئن شوید بسته‌‌ بندی که به مشتری خود ارائه می‌کنید مناسب با محصول‌تان است یا خیر. اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این مسئله نگاه کنیم، هیچ راه قطعی جز آزمون و خطا برای اطمینان حاصل کردن و از بین بردن تمام مشکلات بسته‌ بندی یک مرسوله وجود ندارد و این مسئله یکی از راه‌هایی است که به کمک آن می‌توانید بهترین گزینه برای ارسال سفارشات خود را پیدا کرده و خیال خود را از بابت بسته بندی راحت کنید.

کلام آخر

سعی کردیم در این بلاگ به مواردی در نظر گرفتن آن باعث می‌شود تا بسته‌های ارسالی شما از آسیب و خسارت‌های احتمالی در امان باشد، اشاره کردیم. با رعایت این نکات، می‌توانید یک استراتژی کارآمد و موثر برای بسته‌ بندی سفارشات خود پیاده کرده و تجربه مثبتی را برای مشتریان خود رقم بزنید تا به این ترتیب آن‌ها به مشتریان وفادار کسب‌وکار خود تبدیل کنید.

چنانچه صاحب کسب و کاری هستید که بسته بندی مناسب سفارشات برای شما اهمیت زیادی دارد، می‌توانید به بلاگ چگونه با بسته بندی محصولات، فروش‌تان را ۱۰ برابر کنید؟ مراجعه کرده و به کمک این اطلاعات رضایت مشتریان خود را بیش از پیش کنید.

۵/۵ - (۸ امتیاز)

موضوع‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا