موتور

بهترین موتور برای کار پیک موتوری کدام است؟ (معرفی ۴ موتور)

اگر شما نیز به عنوان یک پیک موتوری فعالیت می‌کنید یا قصد دارید این کار را شروع  کنید، استفاده از یک موتورسیکلت مناسب می‌تواند موفقیت شما در این مسیر تضمین کند. به عبارت دیگر، اگر شما یک موتورسیکلت نامناسب را به عنوان یک پیک موتوری انتخاب کنید، ممکن است هزینه‌های اضافی در آینده برای شما ایجاد شود و در نتیجه درآمد شما کاهش یابد. 

به همین دلیل، در این مطلب از میاره قصد داریم تا به بررسی ویژگی‌های بهترین موتورسیکلت برای پیک موتوری و معرفیِ برخی از آن‌ها بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. 

ویژگی‌های بهترین موتورسیکلت مناسب برای کار پیک موتوری 

همان‌طور که گفته شد، برای انتخاب یک موتورسیکلت مناسب برای پیک موتوری، بهتر است تا ابتدا با ویژگی‌های آن آشنا باشید و سپس به انتخاب موتورسیکلت مورد نظر خود بپردازید. در این بخش به برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های لازم برای بهترین موتورسیکلت مناسب پیک موتوری خواهیم پرداخت. 

پیشنهاد خواندنی: ارزان‌ترین موتورسیکلت‌‌های بازار ایران

مصرف کمِ سوخت 

می‌دانید که یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های شما به عنوان یک پیک موتوری، هزینه بنزین است و اگر یک موتورسیکلت با مصرف سوخت بالا را برای کار خود انتخاب کنید، هزینه شما افزایش و در نتیجه درآمد شما کاهش پیدا خواهد کرد؛ زیرا یک پیک موتوری به‌طور عادی روزی ۲ الی ۳ باز بنزین خواهد زد. 

پیشنهاد ما به شما این است که ترجیحا موتورسیکلتی را برای کارِ پیک موتوری انتخاب کنید که انژکتور باشد. 

قابلیت نصب وسایل و لوازم باربری 

شاید بیشتری افرادی که می‌خواهند به کار خود را به عنوان یک پیک موتوری آغاز کنند، این نکته را در نظر نمی‌گیرند؛ اما قابلیت نصب وسایل باربری برای موتورسیکلت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

واضح است که برای راحتیِ بیشتر و امکان حمل‌ونقل بارهایی با تنوع بالاتر به عنوان یک پیک موتوری، باید موتورسیکلتی را انتخاب کنید که قابلیت نصب مواردی مانند باکس، طلق، کش و ترک‌بند را روی آن داشته باشید. 

پیشنهاد خواندنی: بیشترین درآمد پیک موتوری در ماه چقدر می‌تواند باشد؟

قطعات ارزان 

شما به عنوان یک پیک موتوری که هر روز با موتورسیکلت خود کیلومترها راه را پیمایش می‌کنید و به همین دلیل، وسیله شما زودتر از موتورسیکلت‌هایی که از آن‌ها تنها یک بار در روز برای رفت‌وآمد استفاده می‌شود فرسوده می‌شود. به همین دلیل، موتورسیکلت شما در دوره‌های زمانی کوتاه‌تری نیاز به تعویض قطعات و سرویس دارد.

در نتیجه بهترین موتورسیکلت انتخابی شما برای پیک موتوری، موتورسیکلتی است که قطعات آن از فراوانی و قیمت خوبی در منطقه برخوردار باشند. 

پیشنهاد خواندنی: لیست نمایندگی لوازم یدکی موتور سیکلت

بهترین موتور برای کار پیک موتوری

موتورسیکلت‌های بسیاری در ایران وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک موتورسیکلت مناسب برای پیک موتوری استفاده کنید. در این بخش به معرفی برخی از معروف‌ترینِ آن‌ها خواهیم پرداخت.

هوندا ۱۲۵ CG

هوندا ۱۲۵

هوندا ۱۲۵ یکی از بهترین موتورسیکلت‌ها برای پیک موتوری است و قدمت بالایی در بین موتورسیکلت‌های موجود در بازار دارد. این موتورسیکلت ابتدا در ژاپن تولید شد و سپس به کشورهای دیگر راه پیدا کرد. همچنین امروزه شرکت‌های زیادی در ایران وجود دارند که نسخه کپی‌شده‌ از این موتور را تولید می‌کنند که قیمت بسیار مناسبی دارند و می‌توانند انتخاب خوبی برای استفاده به عنوان پیک موتوری باشند. 

می‌توان گفت امروزه بیشتر پیک‌های موتوری در ایران از هوندا ۱۲۵ استفاده می‌کنند و کمی گشت‌وگذار در خیابان می‌توانید تعداد زیادی از این موتورسیکلت‌ها را مشاهده کنید. در نتیجه به دلیل تقاضای بالا، قطعات این موتور در تمامی فروشگاه‌ها یافت می‌شوند و قیمت مناسبی دارند. 

باکسر ۱۵۰ 

موتور باکسر ۱۵۰

موتور باکسر ۱۵۰ نیز یکی از پرطرفدارترین موتورسیکلت‌ها در ایران محسوب می‌شود و از قدرت نسبتا بالاتری در مقایسه با هوندا ۱۲۵ برخوردار است. لازم به ذکر است که این موتورسیکلت عریض است و برای نصب تمامی وسایل مناسب حمل بار مناسب است. 

توجه داشته باشید که ممکن است این موتورسیکلت مصرف و قیمت بالاتری در مقایسه با سایر موتورسیکلت‌های  شهری مانند هوندا ۱۲۵ نیز داشته باشد. 

موتورسیکلت طرح ویو 

موتور طرح ویو 

موتورسیکلت طرح ویو نوعی موتور اتومات، سبک، راحت با قدرت متوسط و قیمت مناسب در ایران محسوب می‌شود و می‌تواند به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها به عنوان یک موتورسیکلت مناسب برای پیک موتوری باشد. 

از اصلی‌ترین مزایا و ویژگی‌های این موتورسیکلت می‌توان به شتاب مناسب، مصرف سوخت کم، سواری نرم و امکان قراردادنِ سبد بین پاهای راکب اشاره کرد.

موتورسیکلت TVS HLX150 

موتورسیکلت TVS HLX150 

موتورسیکلت TVS HLX150 توسط شرکت نیرو موتور شیراز در ایران مونتاژ و تولید می‌شود از قیمت بسیار مناسبی برای خرید برخوردار است. 

توجه داشته باشید که دست شما برای نصب قطعات مخصوص حمل بار روی این موتورسیکلت مانند موتورسیکلت باکسر ۱۵۰ باز است. علاوه بر این، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های موتورسیکلت TVS HLX150 محدودیت کمترِ وزن بار در مقایسه با سایر موتورهای موجود در بازار است و می‌‌توان گفت می‌توانید بسته‌هایی با حجم و وزن نسبتا زیاد را با این موتور، به‌راحتی جابه‌جا کنید. 

پیشنهاد خواندنی:‌ انواع موتورسیکلت «بررسی ویژگی‌ها و بهترین برند‌ها»

سخن آخر 

در این مطلب از میاره، با بررسی بهترین موتورسیکلت‌ها برای پیک موتوری همراه شما بودیم. توجه داشته باشید که قبل از خرید موتورسیکلت، حتما نیازهای خود را بسنجید و ویژگی‌های آن را با نیازهای خود تطبیق دهید. علاوه بر این، بهتر است تا حتما هنگام خرید، از یک متخصص در جهت  بررس سلامت موتور کمک بگیرید.

۳.۳/۵ - (۱۲ امتیاز)

موضوع‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا