موتور

بهترین موتور rs کدام است؟بررسی انواع موتور آر اس + (مشخصات و قیمت)

موتور آر اس یا موتور RS که مخفف عبارت Road Sailing است. همان‌طور که از اسمش پیداست برای عبور و مرور جاده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موتور به دلیل راحتی در استفاده، بسیار مورد توجه طرفداران موتورسیکلت قرار دارد. چالشی که زمان خرید وجود دارد، انتخاب بهترین موتور آر اس یا (موتور RS) از بین نمونه‌های موجود در بازار است. خریداران با ویژگی‌های آن‌ها، آشنایی زیادی ندارند و نمی‌توانند بهترین مدل، با توجه به نیاز خود را انتخاب کنند. از همین روی، در این متن در نظر داریم تا انواع موتور آر اس یا ( موتور RS) را با هم مرور کنیم.

موتور RS یا موتور آر اس ۲۰۰

موتور RS یا موتور آر اس 200

موتور آر اس ۲۰۰ یک موتور شهری، اقتصادی و اسپرت است که از سال ۲۰۱۵ توسط کمپانی هندی باجاج اتو طراحی و به بازار عرضه شد. این موتور نسبت به دیگر موتورهای هم‌تای خود دارای ظاهری متمایز است و حسی که به راننده القا می‌کند درست مانند موتورسیکلت‌های قدرتی است.

اگر بخواهیم کمی مشخصات فنی این موتور را با هم بررسی کنیم، باید بگوئیم که موتور RS از نظر قدرت موتوری درست مانند موتور NS است، با این تفاوت که موتور آر اس به سیستم انژکتور مجهز شده است و توانایی فنی آن تا حدی ارتقا پیدا کرده است. پس، می‌توان گفت که عملکرد آن تا حدی نرم‌تر است و حس موتورسواری بهتری را به شما منتقل می‌کند.

به طور کلی می‌توان گفت اگر به دنبال یک موتور با قیمت پایین و در عین حال حس قدرت بالاتری باشید، می‌توانید به موتور آر اس ۲۰۰ فکر کنید. البته یک مورد را در نظر داشته باشید که موتور RS ۲۰۰ استهلاک نسبتا بالایی دارد. پس اگر راننده‌ی جاده‌های خاکی و سنگلاخی هستید، به موتورهای دیگر و مدل‌های متفاوت‌تری فکر کنید. در انتهای این متن سعی کرده‌ایم انواع موتورها را با هم در یک جدول مقایسه کنیم و ویژگی‌های فنی انواع موتور آر اس را بررسی کنیم.

پیشنهاد خواندنی:‌ بهترین موتورسیکلت‌های جهان تا سال ۲۰۲۳

موتور RS یا موتور آر اس ۲۵۰

موتور RS یا موتور آر اس 250
  • اگر به دنبال یک تجربه‌ی سواری نرم و بی‌عیب و نقص و بدون اضطراب هستید به موتور آر اس ۲۵۰ فکر کنید. چرا که حالت سواری بسیار راحتی دارد، به طوری که بعد از یک روز طولانی رانندگی و روی زین بودن، هیچ فشار و خستگی را احساس نخواهید کرد. اگر از دسته افرادی هستید که مدت زمان زیادی را موتورسواری می‌کنید حتما موتور RS ۲۵۰ را در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید.
  • صندلی موتور آر اس ۲۵۰ یک صندلی آلمانی درجه یک است که از بهترین مواد و پارچه برای نشستن در ساعت‌های طولانی ساخته شده است. 
  • صفحه نمایش LCD، یک صفحه‌ی نمایش با وضوح استثنایی در اختیار شما قرار می‌دهد که درصد خطای دید را در روز و شب به حداقل می‌رساند.
  • یکی از نگرانی‌های موتورسوارها لغزش، زمان سرعت است. ولی موتور آر اس ۲۵۰ سیستم ترمز ABS دوگانه دارد که امکان لغزش را حتی در سرعت‌های بالا به صفر می‌رساند. به همین دلیل هم می‌توان گفت اگر علاقه‌ی زیادی به سرعت بالا دارید حتما به این گزینه نیز فکر کنید.

پیشنهاد خواندنی: بهترین باتری موتور سیکلت + معرفی ۷ مدل باتری

موتور RS یا موتور آر اس ۱۵۰

موتور RS یا موتور آر اس 150

از هر زاویه‌ای که به موتور آر اس ۱۵۰ نگاه کنید، فوراً به یاد موتورسیکلت وسپا و سبک طراحی ایتالیایی آن خواهید افتاد. 

  • در نمای جلو، فلاپ سینه‌ی موتور مانند وسپا پریماورا نسبتاً بزرگ است. باز هم به سبک وسپا، چراغ‌های راهنما از کاسه‌ی چراغ اصلی بیرون آمده است و به کناره‌های فلاپ سینه منتقل شده‌اند. 
  • این چراغ‌ها از لامپ‌های LED بهره می‌برند، اما لامپ به کار رفته در کاسه‌ی چراغ اصلی LED نیست و در کل اثری از دی لایت در موتور RS ۲۵۰ به چشم نمی‌خورد.
  • چراغ اصلی به سبک وسپا اسپرینت، به شکل زاویه‌دار طراحی شده و از فرم دایره‌ای فاصله گرفته است. 
  • بخش میانی فلاپ سینه با یک برجستگی کم و یک شبکه‌ی کوچک کرومی، تزیین شده است تا از سادگی خارج شود. 
  • گلگیر جلو فاقد زه است، اما به سبک نسخه‌های سفارشی وسپا، دور تا دور فلاپ جلو و چراغ را زه‌های کرومی می‌پوشانند.
  • در نمای کناری، با توجه به وجود پیشرانه‌ی ۱۵۰ سی‌سی در زیر فلاپ‌ها، با اسکوتری نسبتاً درشت اندام مواجه‌ایم. قطعاً المانی که در این بخش، بیش‌ترین توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، امتداد زه کرومی بر روی فلاپ کناری به شکل یک چنگک سه شاخه است. این المان را می‌توان به نوعی، امضای طراحی دانست که چهره‌ی آن را از دیگر طرح وسپاها متمایز می‌کند.
  • برای القای هرچه بیش‌تر حس نوستالژی، روی اگزوز با یک قطعه‌ی نقره ای رنگ طرح کروم کاور شده است.

پیشنهاد خواندنی: بهترین روغن موتورسیکلت (برای موتورم چه روغنی استفاده کنم؟)

موتور آر اس قدیمی یا موتور RS 125

موتور آر اس قدیمی یا موتور RS 125، موتورسیکلتی که برای خیلی‌ یادآور دوران جوانی است. سال تولید این موتورسیکلت ۱۹۷۳ بوده و آن‌قدر قدیمی است که حتی خود ژاپنی‌ها هم خیلی به سختی آن را به خاطر می‌آورند. اگر به آن دوران نگاه دقیقی بیندازید متوجه می‌شود که تقریبا اکثر جوان‌های دهه ۵۰ و ۴۰ یک موتور آر اس قدیمی داشتند.

به دلیل ظاهر متفاوتی که نسبت به دیگر موتورسیکلت‌ها داشت، بلافاصله مورد اقبال عمومی قرار گرفت. شکل و ظاهر به‌گونه‌ای بود که موتورسیکلت‌های قدرتی را در ذهن هک می‌کرد. اما یک موتور ساده بود که برای عبور و مرور در شهرها مورد استفاده قرار می‌گرفت. البته اصلا کم نبودند کسانی که از این موتور برای رفتن به کوه هم استفاده می‌کردند؛ زیرا آن‌ها معتقد بودند که این موتور فقط ظاهری قدرتی ندارد؛ بلکه یک موتور واقعا قدرتمند است. 

از مشخصه‌های جالب این موتورسیکلت جای پای سفید رنگ برای راننده, صفحه کیلومتر شبیه پنجره‌های قدیمی آر اسی, صدای اگزوز زیاد، هیکل بزرگ و همچنین استارت برقی آن بود. به خاطر قدیمی بودن اطلاعات خاصی از آن وجود ندارد. از همین سری موتورسیکلت‌ها با حجم بیشتر و کمتر نیز در همان سال‌ها تولید شده بود. کمترین حجم آن مدل yb  ۵۰ سی‌سی بود.

قیمت موتور آر اس (موتور RS)

همان‌طور که تا این بخش از متن متوجه شده‌اید مدل‌های مختلفی از موتور آر اس در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و البته علاقه‌اتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در این بخش می‌خواهیم یک مقایسه‌ی قیمتی داشته باشیم تا بتوانید با توجه به بودجه‌ب خود یکی از بهترین مدل‌های موتور RS را خریده و لذت موتورسواری را احساس کنید.

مدل موتورقیمت
موتور RS یا موتور آر اس ۲۰۰ ۱۹۵.۵۰۰.۰۰۰
موتور RS یا موتور آر اس ۲۵۰۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰
موتور RS یا موتور آر اس ۱۵۰۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰
موتور RS قدیم یا موتور آر اس ۱۲۵۲۵ تا ۱۰ میلیون

جدول مقایسه‌ی مدل‌های مختلف موتور آر اس

برای اینکه بتوانید مقایسه‌ی بهتری داشته و خرید مطمئن‌تری بکنید، یک جدول مقایسه‌ای از مشخصات این موتورها تهیه کرده‌ایم. بهتر است قبل از خرید حتما به ویژگی‌های انواع آن دقت کنید. البته در این جدول تنها چند فاکتور مهم مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مدلقدرتگیربکسحجم موتوروزنسیستم سوخت‌رسانی
RS 150۹.۳۶CVT۱۵۰ سی سی۱۰۱.۲انژکتوری
RS 200۹.۷۵۶ سرعته دستی۳۰۰ سی سی۱۶۵انژکتوری
RS 250۲۴.۵پنج سرعته۲۵۰ سی سی۱۶۲انژکتوری
RS 125۱۰.۸۴ زمانه۱۲۴ سی سییافت نشددر برخی از نسخه‌ها  انژکتوری و در برخی دیگر کاربراتوری

نمایندگی موتور آر اس در تهران

موتورهای آر اس در تمامی مراکز فروش موتورسیکلت یافت می‌شوند. شما می‌توانید به راحتی برای خرید این موتورسیکلت‌ها اقدام کنید. به دلیل محبوبیت انواع مدل‌های موتور (Road Sailing) RS اکثر مراکزی که اقدام به فروش موتور سیکلت می‌کنند، این مدل موتورها را نیز برای فروش در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. البته شما می‌توانید برای خرید موتور آر اس به سایت‌ها و فروشگاه‌ها آنلاین هم مراجعه کنید. 

)اکثر مراکزی که اقدام به فروش موتور سیکلت می‌کنند، این مدل موتورها را نیز برای فروش در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. البته شما می‌توانید برای خرید موتور آر اس به سایت‌ها و فروشگاه‌ها آنلاین هم مراجعه کنید. 

در این فروشگاه‌ها مدل‌های کارکرده و صفر حضور دارند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید و آن مدلی که دوست دارید را بخرید.

پیشنهاد خواندنی: بهترین موتورسواران دنیا چه کسانی هستند؟

حرف آخر

موتور آر اس یا موتور RS از دسته موتور سیکلت‌هایی است که با انواع مدل‌های خود در بازار به فروش می‎رسد. اصلا مهم نیست به مدل‌های وسپا علاقه داشته باشید یا اینکه موتورهای قدرتی انتخاب شده باشد، در دسته موتورهای آر اس هر دو نوع حضور دارند. تمامی کسانی که به موتورسواری علاقه دارند، موتور آر اس را می‌شناسند.

این مدل‌ها از قدیم در بازار بوده‌اند و کم‌کم و به مرور زمان با توجه به دانش روز دنیا، پیشرفته شده و برای نسل جدید نیز استفاده از آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. اگر شما نیز به موتورسواری در کوه‌ها یا خیابان‌ها علاقه‌مند هستید، بدانید که موتور آر اس می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش روی شما باشد.

سوالات متداول

بهترین مدل موتور آر اس کدام است؟

بهترین مدل وجود ندارد. بسته به نیاز شما، هر مدل می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

کدام مدل موتور آر اس قدیمی‌ترین مدل است؟

قدیمی‌ترین مدل موتور آر اس، مدل ۱۲۵ آن است.

آیا موتور آر اس یک موتور شهری است؟

بله، همه‌ی مدل‌های آن را می‌توانید در شهر استفاده کنید.

۲.۲/۵ - (۵ امتیاز)

موضوع‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا