کسب‌و‌کارداروخانه

ارسال فوری دارو با پیک موتوری در تهران و کرج

آیا تاکنون برای‌تان پیش آمده که به‌دلیل بیماری یا مشغلۀ کاری نتوانید به داروخانه مراجعه کنید؟ در این شرایط چکار می‌کنید؟ 

خیلی از داروخانه‌ها ارسال دارو را ندارند و تنها نسخه‌های حضوری را نسخه‌پیچی می‌کنند. در چنین مواردی، بهترین راهکار استفاده از خدمات داروخانه‌های است که امکان سفارش‌گیری آنلاین داشته و داروها، مکمل‌ و محصولات آرایشی و بهداشتی را با خودرو یا پیک موتوری برای مشتری ارسال می‌کنند. اما ارسال فوری دارو با پیک موتوری در تهران و کرج برای بسیاری از داروخانه‌ها چالشی بزرگ است که علت اصلی آن نیز، هزینه‌های ارسال دارو است.

داروخانه آنلاین و ارسال دارو

یکی از مواردی که داروخانه‌های آنلاین را از یکدیگر متمایز کرده و باعث شهرت آن‌ها می‌شود، تنها کامل بودن محصولات نیست بلکه نقطه ضعف آن‌ها نداشتن نیروی ارسال دارو به مناطق مختلف شهر است. اکثر داروخانه‌های آنلاین تنها در محدوده مشخصی سفارش‌گیری دارند؛ چون شرایط ارسال فوری دارو به مناطق دورتر را ندارند.

داروخانه‌های آنلاین می‌توانند داروهایی مانند آنتی‌بیوتیک و غیره را با نسخه الکترونیک انجام داده و ارسال کنند. اما ارسال فوری دارو بزرگ‌ترین چالش برای داروخانه‌های آنلاین است. همان‌طور که اشاره شد، این داروخانه‌ها، داروهای خود را با ماشین یا پیک موتوری ارسال می‌کنند و برنامه‌کاری این نیروها و یا هزینه بالای استخدام چند نیروی ارسال، گاهی اجازه افزایش فروش آنلاین به داروخانه‌ها را نمی‌دهد.

پیشنهاد خواندنی: هزینه پیک موتوری در تهران و کرج چقدر است؟

ارسال دارو با پیک

اکثر داروخانه‌ها داروهای خود را از داروسازی‌های مختلف، دریافت و به مشتریان عرضه می‌کنند؛ اما تنها در شرایطی امکان ارسال دارند که پیک موتوری یا راننده ماشین، به‌صورت تمام‌وقت داشته باشند. چون سفارش‌ها ممکن است در هر ساعتی از روز انجام شود. بنابراین داروخانه‌ها پس از سفارش‌گیری آنلاین در یک بازه زمانی مشخص، خریدهای مشتریان را فقط در یک محدوده ارسال می‌کنند. ارسال دارو در یک محدوده جغرافیایی و در یک بازۀ زمانی، به‌مفهوم عدم دسترسی به نیروی کافی برای ارسال است.

برای درک اهمیت موضوع ارسال دارو با پیک موتوری، اجازه دهید چند حالت ممکن برای داروخانه‌ها را در نظر بگیریم.

حالت اول: داروخانه آنلاین دارای پیک استخدامی

برخی از داروخانه‌های آنلاین، نیروی پیک موتوری دارند. اما در بعضی موارد که نیروی پیک موتوری آن‌ها برنامه کاری فشرده‌ای دارد، ارسال دارو با تاخیر مواجه می‌شود. این مهم‌ترین عامل نارضایتی خریداران دارو و مکمل خواهد بود. در چنین شرایطی، داروخانه‌ها معمولا با یک پیک موتوری تماس می‌گیرند که در بیشتر مواقع پیک خیلی دیر به داروخانه می‌رسد همین تاخیر خود عاملی برای کاهش مشتریان آنلاین و فروش داروخانه است. اگر داروخانه‌ای بخواهد فروش آنلاین خود را افزایش دهد، باید چند نیروی ثابت ارسال دارو داشته باشد که آن هم هزینۀ بالایی دارد.

حالت دوم: داروخانه آنلاین بدون پیک استخدامی

این موضوع کاملا طبیعی است که داروخانه‌های آنلاین باید پیک موتوری استخدام کنند. اما در مواردی که سفارش‌های آنلاین آن‌ها کم باشد، با توجه به هزینه بالای استخدام پیک موتوری تمام‌وقت، بیمه و محل استراحت، از این کار خودداری می‌کنند و این تازه شروع ماجرای عدم رضایت و کاهش بیشتر مشتریان است. 

چون داروخانه‌ها به‌دلیل نداشتن نیروی ثابت، مجبور به همکاری با پیک‌های متفرقه یا فردی هستند که قبلا با او کار کرده‌اند. در چنین شرایطی به‌دلیل دیر رسیدن پیک یا عدم آموزش درست و عدم توجه به نکات ارسال دارو، اغلب داروها آسیب می‌بینند.

پیشنهاد خواندنی: استخدام پیک موتوری در کرج

ارسال دارو به منزل

بسیاری از کسانی که دارو را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند، در منزل هستند. بنابراین ارسال دارو به منزل، یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای رساندن انواع دارو به‌دست مشتری است. مکمل غذا، داروهای تقویتی مانند ویتامین‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی و خرید شیرخشک و غذای مکمل نوزادان توسط مادر از اصلی‌ترین خریدها از یک داروخانه آنلاین هستند. بنابراین ارسال داروها توسط داروخانه تنها به مشتری‌های شرکتی محدود نمی‌شود.

تحویل فوری دارو

یکی از روش‌هایی که داروخانه ها می‌توانند از تحویل فوری دارو به مشتریان خود مطمئن شوند، استفاده از خدمات پیک موتوری است. در‌ حال حاضر داروخانه‌های آنلاین زیادی در حال فعالیت هستند؛ اما ارسال فوری دارو حتی برای آن‌ها نیز چالشی بزرگ است. چون نمی‌توانند جوابگوی هزینه‌های استخدام نیروی تمام‌وقت، بیمه و هزینه‌های آموزش آن‌ها باشند. از طرفی ممکن است بعضی از روزها سفارش آنلاین نداشته باشید و پیک بی‌کار باشد. 

تحویل فوری دارو تنها در شرایطی ممکن است که بتوانید به یک نیروی ارسال در هر ساعتی از روز دسترسی داشته باشید. این به‌مفهوم دسترسی به یک ناوگان بزرگ است که در هر ساعتی از روز نیروی آزاد و آمادۀ خدمت دارد.

مشکلات ارسال دارو با پست

ممکن است هزینه‌های استخدام پیک موتوری تمام‌وقت برای یک داروخانه باعث شود مدیران آن به ارسال دارو با پست فکر کنند. اما قبل از اینکه این روش را انتخاب کنید، لازم است از نزدیک با چالش‌ها و مشکلات ارسال دارو با پست روبرو شوید.

  • در صنعت دارو، برخی از داروها باید در شرایطی خاص نگهداری شده یا سریعا به‌دست مصرف‌کننده برسد تا آن‌ها را در یخچال نگهداری کند. مثال ساده این موضوع داروهای تقویتی مانند و یا خوراکی نوروبین یا آمپول‌های نوروبیون هستند که باید در یخچال و دمای پایین نگهداری شوند. بنابراین ارسال این نوع داروها با پست کار اشتباهی است و به ترکیبات دارو آسیب می‌زند.
  • محصولات زیبایی که بیشتر شامل کرم‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی هستند، باید در دمای مشخصی نگهداری شوند. به‌عنوان مثال اگر کرم ضدآفتاب برای مدت طولانی در گرما بماند، فساد آن سریع‌تر شده و ممکن است زودتر از موعد دوفاز شده و خراب شود. بنابراین استفاده از آن به مصرف‌کننده آسیب می‌زند.
  • ظرف نگهداری یا ظرف مصرف بسیاری از داروها از جنس شیشه است. حمل این نوع داروها با پست که در آن بسته‌ها ممکن است ضربه ببینند و باعث شکستن ظرف دارو شوند.

بهترین راهکار در این شرایط همکاری با پیک موتوری «میاره» است. پیک‌های موتوری با اشراف به مناطق تهران و کرج، مسیرها را بدون دردسر طی کرده و از طرفی، ترافیک برای آن‌ها معنایی ندارد. بنابراین در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارسال دارو را انجام خواهند داد.

پیشنهاد خواندنی: درآمد داروخانه در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ + درامد پرسنل داروخانه

مزایای ارسال دارو با ناوگان پیک موتوری «میاره»

  • نیازی به استخدام پیک موتوری داروخانه به‌صورت تمام‌وقت ندارید.
  • نیازی به بستن قرارداد پیک موتوری نخواهید داشت.
  • نیازی به آموزش نیروی پیک موتوری نخواهد بود.
  • نیازی به تامین جای استراحت پیک موتوری نیست.
  • ارسال دارو در اسرع وقت انجام می‌شود.
  • به داروها آسیبی وارد نخواهد شد.
  • مشتریان شما تنها محدود به خرید حضوری نخواهند بود.
  • به مشتریان حضوری خود سریع‌تر رسیدگی خواهید کرد.
  • از ازدحام جمعیت در داروخانه جلوگیری می‌شود.
  • با ارسال سریع، مشتریان بیشتری خواهید داشت.
  • هزینه‌های جاری حداقل ۳۰% کاهش می‌یابد.
  • می‌توانید از خدمات پیک موتوری ساعتی تهران و کرج استفاده کنید.

داروخانه‌ها می‌توانند از طریق گزینه ثبت‌نام رایگان با ناوگان پیک موتوری «میاره» در تهران و کرج همکاری کنند.

ارسال دارو با پیک موتوری، امن و سریع

همان‌طور که در این مطلب بررسی شد، سریع‌ترین و امن‌ترین روش برای ارسال دارو، استفاده از خدمات پیک موتوری است. در اختیار داشتن مجموعه‌ای از افراد آموزش‌دیده که به مناطق مختلف تهران و کرج مسلط هستند، می‌تواند میزان فروش آنلاین داروخانه‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. از طرفی روشی برای کمک به کسانی باشد که شرایط مراجعه حضوری به داروخانه‌ها را ندارند.

سوالات متداول

چرا داروخانه‌ها نیازمند ارسال سریع دارو هستند؟

داروخانه کسب‌وکاری حساس است که در آن برخی از داروها شرایط نگهداری و حمل ویژه دارند، بنابراین باید از ارسال فوری داروها استفاده کنند.

داروخانه‌ها چه محصولاتی را می‌توانند ارسال کنند؟

داروهای دارای نسخه، شیرخشک، مکمل، لوازم طبی، محصولات آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و غذای کمکی شیرخوارها از جمله محصولاتی هستند که داروخانه‌ها می‌توانند به‌صورت آنلاین، عرضه کرده و با پیک موتوری ارسال کنند. 

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)

موضوع‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دیدن ادامه بده
بستن
دکمه بازگشت به بالا